واقعه عاشورا عبرتی برای هر زمان است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: نهضت عاشورا با وجود عمق فاجعه و رنج های وارد آمده بر اهل بیت؛ درسی بزرگ برای بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین «محمدتقی پورمحمدی» امروز(۲۰ شهرور) در جمع عزاداران و سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شهرستان مراغه اظهار داشت: نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) سرشار از مضامین عالی و جلوه های مقابله حق و باطل است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که صف آرایی حق و باطل مقابل یکدیگر همچنان در عصر کنونی نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا عبرتی برای هر زمان است.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر خود و خانواده اش را فدای دین کرد، ادامه داد: آن حضرت برای برپایی نماز، ذکات، امر به معرف و نهی از منکر در بین مسلمانان قیام کرد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که قیام امام حسین(ع) درس ها و پیام های زیادی برای انسان دارد، گفت: نهضت عاشورا با وجود عمق فاجعه و رنج های وارد آمده بر اهل بیت عصمت و طهارت و شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت سراسر درسی بزرگ برای بشریت است.

وی با بیان این‌که عاشورا غمی بزرگ بر دل های ملت های آزاده دنیا است، گفت: قیام عاشورا باعث داغدار شدن آسمان ها و زمین شد اما درسی تازه و جاری برای امروز و فردای بشر است.

کد خبر 830950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha