آغاز اجرای طرح مهر تحصیلی و شمیم حسینی در آذربایجان شرقی

طرح مهر تحصیلی و شمیم حسینی در آستانه آغاز سال تحصیلی و همزمان با ایام محرم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اجرا می شود.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهر داشت: طرح مهر تحصیلی در راستای حمایت از دانش آموزان نیازمند و عمل به نیات واقفان خیراندیش، همزمان با سراسر کشور  با تهیه بسته های آموزشی برای دانش آموزان نیازمند اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی یک هزار بسته به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان آماده شده است که با هماهنگی خیرین و مراکز خیریه از امروز در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش و کمک به تحصیل فرزندان جامعه گفت: اسلام جایگاه ویژه ای به علم و تحصیل قائل است، از این رو خیران نیک اندیش در نیت موقوفات این موضوع را مورد توجه ویژه قرار داده اند، آینده هر کشور در گرو علم و اندیشه و تعلیم کودکان و نوجوانان است.

حجت الاسلام حسینی افزود: اداره کل اوقاف استان برای عمل به نیت واقفانی که چنین دوراندیشانه وقف کرده اند؛ حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و نیازمند حمایت را در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی برای نخستین بار در سطح کشور گفت: این طرح از امروز در راستای عمل به نیات واقفان در زمینه کمک به هیات‌های حسینی و مساجد برای عزاداری های سید الشهدا(ع) در سطح استان اجرایی می شود.

حسینی گفت: در این طرح یک میلیارد تومان کمک هزینه بعد از شناسایی مساجد و هیئت هایی که قدم های خوبی برای نشر و ترویج فرهنگ عاشورا و تحقق آرمان های امام حسین (ع) برداشته اند؛ اهدا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که واقفان نیات متعددی را در رابطه با موضوع عزاداری برای مصائب اهل بیت به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) و عزاداری های محرم دارند، افزود: با اجرای این طرح بخشی از نیات واقفان اجرایی خواهد شد.

کد خبر 831672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha