هر اقدامی علیه ایران، جنگ با محور مقاومت خواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به بخش هایی از سخنان سیدحسن نصرالله یادآور شد: هر جنگی که علیه ایران واقع شود؛ با محور مقاومت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۲۲ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به برکناری جان بولتون از کاخ سفید اظهار داشت: این اقدام نشانه شکست سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بولتون عضو تندرو دولت آمریکا بود و از گذشته فردی تندخو و جنایت طلب بود؛ ولی از حضور در شورای امنیت ملی به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است به طوریکه  اقدامات و سیاست او در رابطه با افعانستان، کوبا و ونزوئلا شکست خورده بود. 

وی افزود: جان بولتون سال پیش سخنرانی داشته و مدعی بود که ایرانی ها چهلمین سالگرد پیروزی خود را نخواهند دید، البته جان بولتون برخورد نظامی با ایران را توصیه و آسان ارزیابی می‌کرد ولی مجموعه تحولات تمام گزینه‌های او را با اشتباه روبرو کرد. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که هیچ شخصیتی به اندازه بولتون با ایران دشمنی نداشت، تصریح کرد: الان ببینید، شخصیتی که ادعا می‌کرد، چهل سالگی انقلاب را نخواهید دید، خودش  دو سالگی مقام مشاوره‌ای امنیت ملی کاخ سفید را ندید. 

آل‌هاشم با بیان این‌که برکناری این شخص تندرو نتیجه اختلافات کاخ سفید و ترامپ است، گفت: این امر نشان‌ می‌دهد که سیاست خصمانه و تحریم ناجوانمردانه علیه ایران با شکست روبرو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان سیدحسن نصرالله به مناسب روز عاشورای حسینی، اطهار داشت: دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که  ندای  "هل مِن ناصر یَنصُرُنى" امام حسین(ع) در هر زمانی به گوش می‌رسد و در همه عصرها باقیست چراکه صدای آن روز امام حسین(ع) امروز از گلوی هر فرد مظلوم بیرون می‌آید.

امام جمعه تبریز با اشاره به بخش هایی از سخنان سیدحسن نصرالله یادآور شد: هر جنگی که علیه ایران واقع شود؛ با محور مقاومت خواهد بود و هر جنگی در این خصوص صورت گیرد به منزله پایان اسرائیل و رویاهای آمریکا محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین امام خامنه‌ای را فرمانده محور مقاومت و ایران را قلب محور مقاومت دانست و خطاب به تمام جهان گفت که امام ما، سید و حسین ما در این زمان آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد. 

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اعلام حمایت از اقدامات آیت‌الله رئیسی در برخورد با مفسدان اقتصادی اظهار داشت: قطعا باید با کسانی که نظم جامعه را با فساد اقتصادی و مالی به هم می‌زنند، برخورد شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به امضای طوماری از سوی مردم تبریز در حمایت از دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی افزود: امروز با اقدامات جدی دسگاه قضایی امیدی در مردم ایجاد شده است، طومار مردم تبریز دلگرمی برای آقای رئیسی در برخورد با مفسدان است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با انتقاد از حذف عنوان «شهید» از کوچه، بازار، خیابان‌ها، مؤسسات دینی، بانک‌ها و میدان ورزشی گفت: این شهیدزدایی چندسالی است که در کشور بوده و مخصوص تبریز نیست ولی بنده با شهردار حرف زده و او نیز دستور اصلاح داده است. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ما مردم تبریز اعلام می‌کنیم که هر چه داریم به برکت شهداست و این افتخار و عزت، سربلندی کشور ایران به برکت خون شهداست. امروز تذکر می دهم سریعا نسبت به اصلاح عناوین اقدام کنید زیرا در غیر این صورت با خشم مردم آذربایجان روبرو خواهید شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تشکر از مردم آذربایجان و تبریز در برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین، اظهار داشت: تلاش همه متولیان عزاداری ها قابل تقدیر بود و باید آفرین بر مردم ایران اسلامی و آذربایجان گفت.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به ۲۷ شهریور؛ روز شعر و ادب گفت: استاد شهریار افتخار ایران بوده و خدمات بزرگی به انقلاب کرده است؛ به طوریکه در دوران پیروزی انقلاب خیلی‌ها بودند که خواستند تا شهریار را از انقلاب جدا کنند ولی او محکم ایستاد و به انقلاب و امام و رهبری وفاداری خود را اعلام کرد.

وی افزود: آن استاد مسلم شعر و ادب با شعرهای حماسی در دوران اعزام به جبهه نقش بزرگی در تهریج مردم برای جبهه ‌ها داشت و در کل شهریار هیچ خدمتی هم نمی‌کرد، همان شعر "علی ای همای رحمت" برای او کافیست.  

امام جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت کنونی مقبره الشعرای تبریز اظهار داشت: روز شهریار است؛ اما مقبره استاد شهریار اکنون در چه وضعیتی است؟ بسیاری از توریست‌ها به تبریز آمده و می‌خواهند تا مقبره‌الشعرا را ببینید ولی من نمی‌دانم که مسؤولیت بازسازی مقبره‌الشعرا با کجاست؟

وی تصریح کرد: ایا با شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی است؟ در کل ین مسؤولیت با هر جایی که باشد امیدواریم تلاش مضاعفی برای حل مشکل پروزه مقبره داشته باشند.  

کد خبر 831277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha