۸۵ معلول آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج انجام دادند

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: ۸۵ معلول در نیمه نخست امسال آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج را انجام دادند که از این تعداد ۳۰ نفر مددجو و ۵۵ نفر هم زوج جوان بودند.

دکتر علی اکبر آرام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: استقبال امسال معلولان از انجام آزمایش های ژنتیک و سونوگرافی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چشمگیر بود. 

 

رییس اداره بهزیستی شیروان با بیان اینکه آزمایش و ویزیت برای افراد مددجود رایگان است، گفت: مشکلات ژنتیکی در برخی آزمایش ها تشخیص داده شده که به همین منظور تعداد ۵ نفر از افراد معاینه شده برای انجام آزمایش های تخصصی به مراکز درمانی مشهد ارجاع داده شدند.

 

دکتر آرام افزود: امسال در این طرح ۶۵ زوج جوان با ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار از کمک هزینه انجام آزمایش های ژنتیک به منظور پیشگیری از معلولیت ها در سطح شهرستان بهره مند شدند.

 

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: همچنین با اعتبار ۸۰ میلیون ریال، ۸۵ زوج جوان جهت بهره مندی از خدمات مشاوره ژنتیک به مراکز تحت نظارت این اداره معرفی شدند.

 

آرام  افزود: کمبود اعتبارات تخصیصی، بهزیستی شیروان را در انجام خدمات رسانی بهتر به مددجویان تحت پوشش با مشکل مواجه کرده است.

 

هم اینک ۶ هزار مددجو و معلول تحت پوشش بهزیستی شیروان قرار دارند.

 

 

کد خبر 836904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha