اصالت عزاداری بازار تبریز به جهان معرفي شود

صفري از برگزاري همايش بزرگ پيرغلامان در سال آینده به ميزباني تبريز خبر داد و گفت: اين همايش فرصتي برای معرفی اصالت و سنت هاي مذهبي و آييني عزاداری بازار تبریز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضي صفري» امروز(ششم مهر) در جمع مسؤولان برگزاري هيأت هاي عزاداري بازار تبريز اظهار داشت: بازار تبريز تاکنون در حرکت هاي مهم کشور پيشگام بوده و نقشي که بازاريان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامي داشتند، برهيچ کس پوشيده نيست.

مدیرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي افزود: با وجود تمام تلاش هاي دشمن براي تحريک بازاريان، آنان با بصيرت وموقعيت شناسي در آرامش رواني و فکري جامعه نقشي مهم ايفا کرده اند.

وی با اشاره به اصالت و تاريخ و تمدن تاريخي شهر تبريز گفت: اصناف و کسبه بازار با اتحاد و همدلي ضمن حفظ اصالت فرهنگي و مذهبي، با وجود دغدغه هاي شخصي و شغلي، براي ماندگاري نهضت حسيني کوشيده اند و عزاداري محرم نمونه بارز آن است.

صفری خاطرنشان کرد: اين همه عظمت در مراسم عزاداري بازار تبريز ناشي از عشق و ارادت قلبي مردم اين شهر به سالار شهيدان امام حسين(ع) است.

وي تصريح کرد: عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني تبريز و شهرستان ها با کيفيت مطلوب در ۱۳ شبکه ملي و بين المللي پخش شد و شبکه استاني نقش خود را اين چنين در انتقال فرهنگ و سنت اين خطه ايفا کرد.

مدیرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي از برگزاري همايش بزرگ پيرغلامان در سال آیینده به ميزباني تبريز خبر داد و گفت: اين همايش فرصتي است تا بتوانيم اصالت و سنت هاي مذهبي و آييني خود را در کشور معرفي کنيم .

در پايان اين نشست بازاريان تبريز، از خدمات و تلاش هاي صدا و سيماي مرکز در پوشش مراسم عزاداري بازار تبريز قدرداني کردند.

کد خبر 836994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha