توانمندی سازی معلولان و تقویت اشتغال این قشر مهم ترین رویکرد بهزیستی است

توکلی اظهار داشت: با برنامه ریزی های به عمل آمده در قالب توانمند سازی معلولان و تقویت اشتغال این قشر بویژه در حوزه روستایی تلاش می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فاطمه زهرا توکلی»، گفت: سازمان بهزیستی برای توانمند سازی جامعه هدف بویژه معلولان برنامه های گسترده را در دست اقدام دارد.

 

مدیرکل بهزیستی استان لرستان راه اندازی دفتر توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در مناطق روستایی استان و ایجاد گروه های خودیار معلولین در راستای توانمند سازی این قشر بوده است.

 

وی بیان کرد: ایجاد صندوق‌های شورای توانبخشی منطبق بر جامعه از دیگر برنامه های بهزیستی استان در راستای توانمند سازی معلولان است.

 

توکلی اذعان داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۱۲ صندوق در راستای کمک بلاعوض به معلولین نیازمند و اشتغال آنان ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به ایجاد گروه‌های خودیار معلولین، افزود: این گروه ها با هدف توانمند کردن افراد معلول ساکن روستا و ایجاد اشتغال ایجاد شده است.

 

توکلی با اشاره به برنامه ویژه سازمان بهزیستی در اشتغال معلولان روستایی، بیان کرد:هم اکنون تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در تعداد دو هزار و ۸۹۱ روستا هستند.

 

وی تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون به ۸۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت در روستا کمک هزینه سرمایه کار و اشتغال در راستای توانمندسازی آنان پرداخت شده است.

 

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد:  مناسب سازی منزل برای ۵۰۰ نفر از معلولین در روستا‌ها، ارائه وسایل کمک توانبخشی به هفت هزار نفر از معلولین در روستا‌ها ، ارائه آموزش‌های داخل خانواده توسط ۲۱۸ نفر از تسهیل‌گران به افراد دارای معلولیت و اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی اجتماعی به مناسبت‌های مختلف بهزیستی لرستان به معلولان روستایی استان بوده است.

کد خبر 837492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha