کتاب «آشیانه ای بر بام سهند» رونمایی شد

کتاب «آشیانه ای بر بام سهند» با موضوع بررسی نقش پایگاه دوم شکاری تبریز در طول هشت سال دفاع مقدس؛ در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» عصر امروز(هفتم مهر) در همایش گرامیداشت سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان جواد فکوری و رونمایی از کتاب «آشیانه ای بر بام سهند» اظهار داشت: عزت و اقتدار خود را مدیون شهدا هستیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پیشرفت کشور وابسته به تخصص همراه با تعهد مدیران است و این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند، امروز بعد از 40 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد با تربیت نیروهای متخصص و متعهد در مسیر پیشرفت قرار گرفته ایم.

وی  با تاکید بر اینکه نباید فداکاری های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ «جنگ یک گنج است که باید از آن پاسداری و حراست کرد.»

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی متشرع بودن را از ویژگی های اخلاقی شهید فکوری برشمرد و اظهار کرد: شهید فکوری که افتخار تبریز و محله چرنداب است مصداق بارز مسئول متخصص و متعهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به ویژگی اخلاقی و مدیریتی این شهید والامقام خاطرنشان کرد: طراحی عملیات هوایی با 140 جنگنده به فاصله 10 ساعت از آغاز جنگ تحمیلی توسط شهید فکوری انجام گرفت که در آن طرح مهم خلبانان تیزپروازان قلب بغداد را مورد هدف قرار دادند.

بنابر این گزارش، در این مراسم کتاب «آشیانه ای بر بام سهند» از سوی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رونمایی شد. این کتاب درباره نقش پایگاه دوم شکاری تبریز در طول هشت سال دفاع مقدس است

هفتم مهر؛ سالروز شهادت شهید جواد فکوری در سال 1360 است. این شهید والامقام در سال 1317 در تبریز متولد شد و در هفتم مهرماه سال 1360 در بازگشت از جبهه بر اثر سقوط هواپیمای سی-130 به همراه سرلشکر فلاحی، سرهنگ نامجو و سرداران کلاهدوز و جهان آرا، به شهادت رسید.

کد خبر 837706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha