بیش از ۱۵۵ هزار سالمند در استان مرکزی

نوروزی گفت: بیش از ۱۵۵ هزار سالمند در استان مرکزی

«امیر حجت نوروزی» ضمن گرامیداشت هفته سالمند و روز جهانی سالمندان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: استان مرکزی طبق آخرین آمار بیش از 155 هزار سالمند دارد که 63 درصد این عزیزان در شهر و 37 درصد در روستاها ساکن هستند.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی در هفته سالمند در استان برگزار شد، افزود: برنامه های این هفته باشعار «فرصت برابر برای تمامی سنین» انجام شد و امید است همواره شاهد فعالیت بیشتر سالمند و توجه هر چه بیشتر به این عزیزان در جامعه باشیم.

 

وی با اشاره بالا رفتن آمار سالمندان استان و اینکه استان مرکزی تا سال گذشته بعد از مازندران و گیلان سومین استان پیر کشور بود، افزود: امسال همزمان با گیلان رتبه اول در بیشترین تعداد سالمند را داریم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: شهرستان های تفرش و آشتیان بیشترین آمار سالمندی را دارند که نزدیک به 20 درصد است و ساوه با ۷/۷۲کمترین میزان سالمندی استان را به خود اختصاص داده و شهرستان اراک نیز 11 درصد از جمعیت سالمندان را دارد.

 

نوروزی با اشاره به اینکه در بهزیستی 4 هزار و 580 پرونده سالمندی تشکیل شده است افزود: این عزیزان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات توانبخشی و امور اجتماعی به صورت مستمر و غیر متمر بهره مند می شوند.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی همچنین از فعالیت 7 مرکز سالمندان در استان مرکزی خبر داد و گفت: بیش از 500 نفر سالمند در این مراکز نگهداری می شوند.

 

این مقام مسئول همچنین به فعالیت سه مرکز ویزیت و 2 مرکز مراقبت در منزل اشاره کرد و گفت: یک مرکز روزانه نیز در شهر اراک فعالیت دارد که سالمندان عزیز روزانه به این مرکز مراجعه و از خدمات آن بهره مند می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه شهر اراک به عنوان شهر دوستدار سالمند شناخته شده است، بیان کرد: جلسه شورای سالمندی به ریاست استاندار و دبیری بهزیستی و مشارکت دستگاه های عضو هر سه ماه یکبار به منظور بحث و بررسی در رابطه با فعالیت های برای ایجاد زندگی بهتر برای سالمندان برگزار می شود.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه هر ساله سوم تا نهم مهر ماه به عنوان هفته سالمند و نهم مهر هم روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است، گفت: سالمند سلامت، سبک زندگی سالم، سالمند همبستگی در بستر خانواده و جامعه، سالمند و سنت های دیرن فرهنگی ، سالمند رفاه اجتماعی و محیط توانمند ساز، عدالت حقوق شهروندی و حمایت های قانونی ، سالمند فعال و مشارکت اجتماعی و سالمند و سازمان های مردم نهاد عناوین روزهای هفته سالمندان بود که در این هفته برنامه های مختلفی با حضور سالمندان در سراسر استان برگزار شد.

 

نوروزی گفت: سالمندان ارزشمندترین افراد جامعه ما هستند که تکرم و توجه به این عزیزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 837866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha