روند افزایش طلاق در آذربایجان شرقی نگران کننده است

بدرشکوهی روند رو به افزایش طلاق را در آذربایجان شرقی نگران کننده دانست و گفت: ازدواج های زود هنگام و استفاده ناصحیح از شبکه های مجازی از مهمترین علل این پدیده شوم اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بدر شکوهی» امروز در نشست کارگروه اجتماعی شهرستان سراب با بیان این‌که اعتیاد مهم‌ترین آسیب اجتماعی کشور شناخته می‌شود، اظهار داشت: تبلیغ و ترویج این بلای خانمسان‌سوز یکی از برنامه های دشمنان برای مقابله با انگیزه و اراده جوانان ایرانی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: شیوع مصرف مواد مخدر در کشور 4/5 درصد است، در حالی‌که این رقم در آذربایجان شرقی 3/1 درصد است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز ماده 16 تبریز به همت مسؤولان و خیران گفت: در این مرکز بیش از 500 معتاد متجاهر نگهداری می شوند که بعد از مراحل درمان و حرفه آموزی وارد بازار کار می شوند.

وی روند رو به افزایش طلاق را در آذربایجان شرقی نگران کننده دانست و افزود: ازدواج های زود هنگام، استفاده ناصحیح از شبکه های مجازی و اینترنت و عدم شناخت کافی زوجین از مهمترین علل افزایش این پدیده شوم اجتماعی است.

بدرشکوهی، با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی خانوادههای حاشیه نشین در سراب گفت: بیش از 10 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی در این شهرستان زندگی می کنند که با حمایت سازمان‌های مردم نهاد خدمات حمایتی و آموزشی به این افراد ارائه می شود.

همچنین فرماندار سراب در سخنانی اظهار داشت: طی شش ماهه اول سال جاری در این شهرستان، میزان ثبت وقایع ازدواج نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش و آمار طلاق 1 2درصد افزایش دارد.

 

کد خبر 838266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha