شرکت چهار و نیم میلیون دانش آموز کشور در المپیاد ورزشی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از شرکت چهار و نیم میلیون دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «مهرزاد حمیدی» شب گذشته در آئین تجلیل از نخبگان ورزشی مدارس آذربایجان شرقی، اظهار داشت: شرکت این دانش آموزان در المپیادهای ورزشی نشان از گام محکم آموزش و پرورش در راستای بالا بردن سطح نشاط دانش آموزان، شناسایی استعدادهای ورزشی و تربیت قهرمانان اینده ورزشی کشور است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه آموزش وپرورش را منبع استعدادهای ناب دانست و گفت: استعداهای زیادی در آموزش وپرورش وجود دارد که می توان با کشف و پرورش آنها موفقیت های زیادی را برای ایران در عرصه های مختلف به ارمغان آورد.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش برنامه های متنوعی را برای ایجاد نظام یکپارچه در مدارس کشور طراحی کرده است، افزود: طرح مدرسه میزبان یکی از برنامه هاست که در آن مسابقاتی که سالن ها برگزار می شود از این پس در مدارس برگزار خواهد شد.

حمیدی با اشاره به سؤال مهر رئیس جمهور که چگونه می توان محیط مدرسه را شاداب کرد، گفت: یکی از روش های شاداب کردن مدارس و جامعه همان ترویج فرهنگ ورزش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین موفقیت آذربایجان شرقی در حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان را نشان دهنده همت و پشتکار مسؤولان استان در این عرصه دانست و افزود: استان آذربایجان شرقی در بین مناطق و نواحی ۳۲ استان کشور رتبه اول را از نظر حضور دانش آموزان در رقابتهای ورزشی دارد.

همچنین پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به نقش معلمان در حوزه های مختلف تعلیم و تربیت گفت: نوجوانان و جوانان هدف امروز دشمنان هستند، با این توضیح باید در زمینه ارتقای سطح نشاط، دانایی و اعتقاد نسل آینده‌ساز کشور کوشید.

کد خبر 839205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha