بیمارستان تخصصی کودکان «مردانی‌آذر» وقف شد

بیمارستان تخصصی ۶۴۰ تختخوابی کودکان مردانی آذر از سوی بانی خیر این مرکز درمانی وقف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «کریم مردانی آذر» خیر تبریزی با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریهوقف بیمارستان تخصصی کودکان مردانی آذر تبریز استان این بیمارستان را که به نام خواهر مرحومش زهرا مردانی آذر نامگذاری شده است؛ برای به کارگیری در حوزه بهداشت و درمان کودکان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: این بیمارستان تخصصی به وسعت 9 هکتار با زیربنای 55 هزار مترمربع در چهار طبقه با هزینه بیش از 100 میلیارد تومان در حال احداث است که برای خدمت به کودکان بیمار واگذار شد.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی افزود: این موقوفه یکی از بزرگترین موقوفات تبریز بعد از انقلاب است که از سوی خاندان مردانی آذر احداث و وقف می شود.

وی اظهار کرد: این خاندان خیر، دغدغه تربیت و آموزش فرزندان کشورمان را دارند و با احداث 60 مدرسه در مناطق مختلف کشور اکنون با اندیشه کاهش آلام جسمی فرزندان ایران اسلامی این بیمارستان ارزشمند را وقف می کنند.

کریم مردانی آذر واقف این بیمارستان نیز درباره نیت خود از احداث این مرکز درمانی تخصصی گفت: هدف از احداث این بیمارستان تامین آینده ای سالم برای کودکان است تا با رفع و تسکین دردهایشان مسیر پیشرفت آنها هموار شود.

وی افزود: از سوی دیگر وقف باعث ماندگاری اموالمان می شود و این امانت دنیوی به دست صاحب اصلی امانت می رسد.

کد خبر 839578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha