هنوز از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهره‌مند نشده‌ایم

حجت الاسلام شعبانی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نتوانسته هنوز از ظرفیت حقیقی کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن شعبانی» امروز(16 مهر) در نشست صمیمی با کارکنان ستاد و مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد شاخص و الگوی استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: نیازمند شناخت اولویت‌های فرهنگی در کشور هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که مکلف به سخن گفتن با زبان خود مردم هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مسائل، اولویت‌بندی های صورت گرفته با نیازهای روز جامعه فاصله دارد.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این‌که مشکل اول در تولید فکر، ایده و اجرای آن است، گفت: باید در متن زندگی مردم حضور داشته باشیم، که این امر نیازمند مخاطب‌شناسی و همچنین شناخت ذائقه مردم در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به این‌که برگزاری همایش حجاب و عفاف برای محجبه‌ها نمی‌تواند به عنوان کار فرهنگی شاخص شناخته شود، گفت: اعتقاد داریم باید با همگرایی و تعامل و همچنین شناخت نخبگان و صاحبان ایده‌های برتر در عرصه فرهنگ و هنر به دنبال انتقال پیام های دینی و ارزشی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی نتوانسته هنوز از ظرفیت حقیقی کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره‌مند شود، گفت: نباید تفکر اداری در کار فرهنگی داشت.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این‌که باید کار فرهنگی به وسیله مردم و با تفکر جهادی پیش رود، افزود: علاقه‌مند به انعقاد تفام‌نامه همکاری میان سازمان تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تعامل حداکثری هستیم.

گفتنی است، در پایان این نشست صمیمی، ضمن پخش مستند تصویری از گزارش عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی، مدیران مسؤول کانون های الگو و شاخص از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تجلیل بعمل آورند.

کد خبر 841287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha