نام‌نویسی بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه بچه های مسجد

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر در سامانه بچه های مسجد نام‌نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» عصر امروز در پیامی تلفنی به همایش بزرگداشت 19 مهر(سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد) اظهار داشت:  شورای سیاست‌گذاری کانون های فرهنگی هنری کشور با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور دیگر نهادهای متولی امور مساجد تشکیل شده است.

رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این‌که شورای هماهنگی استان‌ها نیز با ریاست نماینده ولی فقیه در استان ها و با دبیری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، گفت: (فهما) پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران، طرحی است که هر کانون بر اساس تلاش خود مورد رقابت و ارزیابی با دیگر کانون های مسجدی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این طرح ملی؛ از میان تمامی استان ها در نهایت یک استان برگزیده انتخاب می شود که با ارزیابی 8 بخش شامل قرآن و عترت، شبکه سازی، ساماندهی، هنری، کتاب و کتابخوانی، خلاقیت، نوآوری و ... خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به این‌که هم اکنون بیش از 2 میلیون و 140 هزار نفر در سامانه بچه های مسجد نام‌نویسی کرده اند، گفت: ساماندهی فعالان مسجدی و انجام منسجم و هدفمند  برنامه های فرهنگی و هنری یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد عالی است.

رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان از تلاش های نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان‌شرقی، ستاد کانون های فرهنگی و هنری استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که یاری‌گر برنامه های ستاد عالی در آذربایجان‌شرقی بوده‌اند، تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این همایش که با اجرای برنامه‌های مختلف همراه بود، از فعالان، ائمه جماعات و برگزیدگان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی تجلیل بعمل آمد.

همچنین اجرای گروه سرود کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) و اجرای شعر آئینی و حماسی از سوی نوجوان عضو کانون های مساجد استان، محمدمهدی وکیل زاده از دیگر بخش های این همایش بوده است.

کد خبر 841801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha