صادرات ۱۳ میلیون دلاری آذربایجان شرقی به سوریه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از روند رو به رشد صادرات کالاهای غیرنفتی استان به سوریه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ‌«حبیب امین زاده» امروز در سومین جلسه مشترک اعضای میز تجاری سوریه در استان اظهار داشت: در کل سال گذشته مجموع صادرات کالاهای غیرنفتی استان به سوریه معادل ۱۲ میلیون دلار بود که این رقم در شش ماهه اول امسال به ۱۳ میلیون دلار رسیده است که نشان از روند صعودی صادرات استان به سوریه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: انواع صنایع فلزی و غذایی جزء اولویت‌های صادراتی به کشور سوریه است که در هر دو زمینه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

وی از صاحبان صنایع و اعضای میز تجاری سوریه در استان خواست تا هر چه سریعتر ضمن بررسی ظرفیت‌های اقتصادی این کشور برای پذیرش کالاهای غیرنفتی استان، در تامین مواد غذایی و دارویی ، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، صنایع خودروی، زیرساختی، گردشگری، تجارت الکترونیک، کشاورزی، مخابراتی و همچنین صنایع پلاستیکی این کشور همت کنند.

همچنین دبیر میز تجاری سوریه خواستار تشکیل جلسات متعدد و کمیته‌های کارشناسی در خصوص ارزیابی بازار صادراتی کشور سوریه شد و گفت: برای افزایش سهم صادرات در کشور سوریه باید از فروش سنتی مبتنی بر ارتباط شخص به شخص به سمت فروش مبتنی بر سیستم حرکت کنیم.

انزلی چی با اشاره به اینکه میز تجاری سوریه در آذربایجان شرقی مجموعه ای متشکل از شرکت های توانمند و علاقه‌مند به حضور در بازار سوریه است اضافه کرد : در حال حاضر روابط تجاری با کشور سوریه در حال توسعه است و واحدهای تجاری و اقتصادی استان نیز در این توسعه نقش آفرینی خواهند کرد.

بنابر این گزارش، در این نشست «رحیم نوعی اقدم» فرمانده سابق قرارگاه حضرت زینب(س) سوریه گفت: عملیات بازسازی کشور سوریه به عنوان یکی از مهمترین ظرفیتهای اقتصادی، با بسیج همگانی استعدادها و توانمندیهای موجود در ایران برای ورود به سوریه اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که ابتدا سرمایه گذاری صنعتی و سپس تجارت مهمترین خواسته های طرف سوری از تجار و صنعتگران ایرانی است، گفت: تعرفه ترجیهی صفر درصدی 24 کشور عضو اتحادیه عرب نشان دهنده آن است که سوریه دارای مزیت‌های سرمایه گذاری می باشد.

کد خبر 841813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha