کشف ۳۲۳ تن گوشت آلوده در آذربایجان شرقی

بهداد گفت: سال گذشته در حدود ۳۲۳ تن کشفیات در تمام موارد وجود داشت که ۱۵۶ مورد فقره پرونده تشکیل شده و ۵۲ مورد حکم قضایی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «امیرحسین بهداد» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته در حدود ۳۲۳ تن کشفیات در تمام موارد وجود داشت که ۱۵۶ مورد فقره پرونده تشکیل شده و ۵۲ مورد حکم قضایی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که مردم به هیچ وجه گوشت چرخ کرده فله‌ای خریداری نکنند، خاطرنشان کرد: حتی اگر گوشت چرخ کرده را مفت بدهند، خریداری نشود.

وی با بیان این‌که در مواردی معدود کبابی‌ها سنگدان استفاده کرده و برای قرمز کردن آن، از رنگ فرش ریخته بودند، گفت: ۸۶ درصد کشف و ضبط خوراک دامی غیرقابل مصرف افزایش یافته است به طوری که برخی تولید کنندگان خاک و هسته آلبالو را به خوراک دام قاطی می‌کردند. 

بهداد به افزایش نظارت‌ها و پایش‌ها و انهدام سازی در دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: ۲۲ درصد واکسیناسیون آبله، ۹۹ درصد میزان نمونه برداری، ۷۸ درصد کانون بیماری تب برفکی، ۷۹ درصد نیزان واکسیناسیون علیه بیماری طاعون، ۹۳ درصد کانون بیماری آبله گوسفندی، ۹۳ درصد لنپی اسکن کاهش یافته است. 

وی با تاکید بر اینکه وقتی گرانی گوشت مطرح می‌شود، دامپزشکی هیچ نقشی در افزایش قیمت ندارد، گفت: فراهم سازی سلامت دام، طیور و آبزیانه برای جلوگیری از گرانی از جمله وظایف دامپزشکی است. 

مدیرکل دانپزشکی استان با اشاره به معضلات گرانی گوشت در جامعه گفت: در موردی ۹ اسب مریض و ۲ الاغ ذبح شده بود که رسانه‌ای کردیم و بازتاب گسترده ای داشت به طوریکه برای دستگیرشدگان ۸ سال حبس و چند میلیون جریمه نقدی تعیین شد. 

وی با اشاره به این‌که در سال ۱۳۹۴ در حدود ۳۱۸ تن، در سال ۳۸۸ تن، ۹۷ در حدود ۳۲۰ تن مواد و فرآورده غیربهداشتی کشف و معدوم سازی شد، گفت: خوشبختانه در سال گذشته میزان چند سال تلاش به ثمر رسید و در حدود ۱۰۰ تن نسبت به سال گذشته میزان معدوم سازی کاهش یافت. 

بهداد با بیان این‌که حدود ۱۰ هزار مرکز عرضه وجود دارد، گفت: قبلا مهر دامپزشکی را روی گوشت می‌زدیم ولی برخی از قصاب‌ها کارشکنی کرده و گوشت دیگر می‌آوردند و وقتی نظارت می‌شد، مدعی می‌شدند که قسمت مهر شده را فروخته‌اند.

کد خبر 841203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha