۱۲ هزار حافظ قرآن در ارتش تربیت شده است

مسؤول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه آذربایجان‌شرقی و اردبیل از تربیت ۱۲ هزار حافظ قرآن، ۱۰ هزار شرکت‌کننده جشنواره حدیث و ۲۳ هزار خانواده قرآنی در ارتش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم محمدی» امروز(۱۹ مهر) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس عقیدتی و سیاسی در سال ۱۳۵۸ اظهار داشت: در گام اول دشمن تلاش کرد تا ارتش را منحل کند ولی با تدبیر امام راحل ارتش ماند و با تدبیر حکیمانه ایشان یک نهاد فرهنگی نیز در آن تاسیس شد. 

مسؤول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه آذربایجان‌شرقی و اردبیل افزود: یکی از ویژگی‌های ارتش را جلوگیری از تجزیه ایران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف صدام هدف حداکثری و حداقلی بود به این معنی که هدف حداکثری معطوف بر ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران و هدف حداقلی نیز تجزیه ایران بود.

وی با بیان این‌که رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل ایستادند و حتی یک وجب از خاک را به دشمنان ندادند، افزود: ارتش امروز تولید امنیت کرده و ایران را به جزیره امن در یک منطقه غیرامن تبدیل کرده است. 

حجت الاسلام  محمدی، به ۱۲ هزار حافظ قرآن، ۱۰ هزار شرکت‌کننده جشنواره حدیث و ۲۳ هزار خانواده قرآنی در ارتش اشاره کرد و  گفت: ارتش با مدیریت جهادی در لحظه‌های مختلف موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: ارتش با تحقق کارآمدی نیروها و انجام رزمایش‌های موفق‌آمیز، بازسازی و بازآفرینی تجهیزات، بازآفرینی انواع هواپیما، بالگرد، شناور و غیره بدون نیاز به مستشاران خارجی به دستاوردهای زیادی دست یافته است. 

محمدی با بیان این‌که ارتش دارای مرکز بهینه‌سازی و مرکز آموزش خلبانان خبره است، گفت: ارتش برای ملت است و ثابت شده که در حوادث طبیعی همیشه ارتش برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان، سیل‌زدگان و غیره حضور داشته است. 

مسؤوول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه آذربایجان‌شرقی و اردبیل یادآور شد: ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه، امیدآفرینی در نسل جوان، تبدیل کارآمدی نظام، حرکت رو به رشد و پرشتاب همراه با تدبیر، دشمن‌شناسی، ترویج معنویت و اخلاق از جمله توصیه های رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: تربیت اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار ما می‌توانیم، جوان‌گرایی و نخبه‌پروری، توجه به علوم دانش‌‌بنیان، تبعیض‌زدایی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایران، تلاش در جهت حفظ ثبات و امنیت تمامیت ارضی کشور، مشارکت در خدمت‌رسانی به ملت از دیگر سفارش‌های رهبری به ارتش و عقیدتی سیاسی است. 

کد خبر 842136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha