بیش از ۱۳ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور وجود دارد

جولایی گفت: بیش از ۱۳ هزار زندانی جرایم غیرعمد کشور با بدهی ۲ هزار میلیارد تومان در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز جولایی امروز در دیدار با خیرین تبریز با بیان این‌که بیش از 13 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این تعداد زندانی با مبلغ بدهی 2 هزار میلیارد تومانی هستند که بیشتر آنها را محکومان مالی چک شامل می شوند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور ادامه داد: در سالهای اخیر به همت خیران و عنایت ویژه مقام معظم رهبری 130 هزار زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده اند و امیدواریم با تصویب و اجرایی شدن قوانین کاهنده جرایم غیر عمد تعداد این نوع زندانیان کاهش یابد.

وی افزود: اخیرا قانون بیمه اجباری شخص ثالث و اصلاح قانون چک تصویب شده است و با اصلاح و تصویب قانون مهریه و نفقه با راهکارهای قانونی، شرعی و رعایت منافع طرفین، زندانیان مهریه و نفقه کاهش خواهند یافت.

جولایی گفت: هم اکنون حوادث کارگاهی در کشور معضل بزرگی است و کارفرمایان زیادی را روانه زندان می کند که این مشکل امیدواریم در مجلس پیگیری و قانون نظام ساختمانی و حوادث مربوط به آن نیز اصلاح شود.

مدیر عامل ستاد دیه کشور افزود: این روزها طرح کشوری جدیدی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد با عنوان بخشایش حسینی و نوید آزادی در حال اجراست و در این طرح زائران اربعین می توانند بخشی از هزینه خود را با پرداخت کمک به سامانه *780 *7777# (ستاره 780 ستاره 7777 مربع) برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دهند.

جولایی خاطرنشان کرد : معافیت مالیاتی کمکهای خیران نیز از طرح های خوبی است که با فرهنگ سازی آن می توان نتایج مثبتی در افزایش مشارکت خیران حاصل کرد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور اضافه کرد: آذربایجان شرقی نیز عملکرد مناسب و طرح های خوبی در زمینه آزادسازی زندانیان دارد و در این زمینه رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

همچنین مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که هم اکنون در استان 468 زندانی جرایم غیر عمد با بدهی 150 میلیارد تومان در استان وجود دارد، گفت: مشارکت هیئت های حسینی استان افزایش پیدا کرده و آزادی 72 زندانی را تا پایان سال متعهد شده اند.

کد خبر 842117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha