پیشرفت ما نباید عزت ملی و استقلال کشور را زیر سوال ببرد

حجت‌الاسلام سیدرضایی با بیان اینکه ما به‌دنبال عزت ملی هستیم عزتی که دست ما را پیش بیگانگان باز کند نمی خواهیم گفت: پیشرفت ما نباید عزت ملی و استقلال کشور را زیر سوال ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سیدعلی سیدرضایی» در خطبه های نمازجمعه امروز(۱۹ مهر) بخش سنگر با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه های شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: سفارش هایی که حضرت آقا در این بازدید نسبت به توجه مسئولین به جوانان انقلابی داشتند که پیشرفت و استقلال کشور به دست آنان رقم می خورد.

امام جمعه موقت سنگر افزود: با توجه به مشکلاتی که همیشه داشتیم و داریم جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ما در طول بیش از ۴۰ سال گذشته همیشه در حال حرکت بوده و هیچوقت متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه ما از همه جهات علمی، فرهنگی، اقتصادی و... نیاز به پیشرفت داریم، گفت: این پیشرفت نباید عزت ملی و استقلال کشور ما را زیر سوال ببرد.

حجت‌الاسلام سیدرضایی با تاکید بر اینکه ما عزت ملی می خواهیم اما عزتی که دست ما را پیش بیگانگان باز کند نمی خواهیم، تصریح کرد: عزتی می خواهیم که متکی به توان داخلی، متکی به نیروی جوان، نخبگان این کشور باشد.

وی ادامه داد: این پیشرفت و استقلال به دست جوانانی که متدین، مومن و انقلابی هستند به‌دست می‌آید.

حجت‌الاسلام سیدرضایی به گلایه رهبری نسبت به بعضی از مسئولینی که این پیشرفت ها را نمی بینند و گاها برای ندیدن این موفقیت ها مقاومت می کنند، اشاره و اذعان کرد: آنها نمی گذارند جوان و علم ما پیشرفت کند و بعضاً مردم هم مقصر هستند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند باید تولید داخلی را رونق بدهیم و از تولیدات داخلی و جوانان مومن حمایت کنیم و مردم نیز این تولیدات استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضایی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری اظهار کردند مردم منتظر هستند که این نگاه عوض شود، گفت: این امر به دست مسئولانی درست می شود که با همه وجود به جوانان مومن و انقلابی اعتماد داشته باشند و استعداد و خودکفایی کشور را آرمان خودشان بدانند.

وی همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان در هفته گذشته اشاره و بیان کرد: امیدواریم فرمایشات مقام معظم رهبری به گوش مسئولین برسد و به آن عمل کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضایی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند در جهت پیشرفت کشور محیط کسب و کار باید اصلاح شود، خاطر نشان کرد: برای رونق تولید، حمایت از تولید کننده باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه کاری را که می توان به موقع انجام داد، شش ماه مردم را معطل می کنند و این نشانه این است که عده ای به‌دنبال بدبین کردن مردم به نظام هستند، ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند یک جریان بد دل در کشور هستند که نمی خواهند پیشرفت کشور را ببینند.

حجت‌الاسلام سیدرضایی گفت: نمی خواهند نخبگان ما رشد کنند، ما و مردم انتظار داریم در کشور اسلامی وزارت آموزش و پرورش نخبه پرورش بدهد، نخبه ها را شناسایی کنند، زمینه کار را فراهم کنند تا کشور پیشرفت کند.

وی همچنین به سخنان تضعیف کننده رییس جمهور درباره شورای نگهبان اشاره  و اظهار کرد: وقتی رییس جمهوری خودش برای رسیدن به این جایگاه چند بار از شورای نگهبان برای احراز صلاحیت گذشته این حرف ها را بزند، عده ای هم با سوء استفاده در تضعیف این شورا حرف ها می زنند.

حجت‌الاسلام سیدرضایی ادامه داد: مردم دوست ندارند کسانی که مفید هستند و یا کسانی که باعث ترور شخصیت ها و نخبگان و ترور ائمه جمعه ها داشتند و یا فتنه های که در سال ۶۸_۷۸_۸۸_۹۶ زیر سر آنها بود، حق ندارند وارد مجلس شوند.

وی افزود: رییس جمهور در جهت پیشبرد اهداف نظام و اسلام صدرصد اختیار دارد اما عده ای به دنبال این هستند که اختیارات رییس جمهور در ایران کم است و باید این اختیارات بیشتر شود.

حجت‌الاسلام سیدرضایی گفت: این تضعیف کردن شورای نگهبان برای این است که بتوانند کسانی که یک زمانی به رهبر کبیر انقلاب جام زهر دادند به راحتی از شورای نگهبان صلاحیت گرفته و وارد مجلس شوند تا به اهداف شوم خود ادامه دهند، اما آنها این آرزو را به گور خواهند برد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم چه گلی به سر مردم زده اند از طرف مردم سنگر توصیه کرد: امیدوارم در انتخابات بعدی افرادی به مجلس ورود کنند که بتوانند در جهت اعتلا و پیشرفت کشور و تحقق گام دوم و رسیدن به تمدن اسلامی گام بردارند.

کد خبر 842179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha