مؤسسات خیریه آذربایجان شرقی ساماندهی می شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی بر راه‌اندازی سامانه‌ای برای هدفمند کردن کمک‌های مؤسسات خیریه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز، «بدر شکوهی» امروز در نشست بررسی شیوه‌های سامان‌دهی مؤسسات خیریه استان اظهار داشت: با توجه به تعدد مؤسسات و سمن‌های خیریه، احتمال اینکه برخی مساعدت‌ها به صورت تکراری انجام شود و تعدادی از نیازمندان بدون کمک بمانند وجود دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: در صورت سامان‌دهی این موسسات، هم کمک‌ها هدفمند می‌شود و هم با یکپارچه‌سازی کمک‌ها، افراد بیشتری می‌توانند از خدمات این موسسات بهره‌مند شوند.

بدرشکوهی خاطرنشان کرد: در صورت وجود این سامانه واحد، می‌توان از تخلفات و موارد غیرقانونی احتمالی از جمله پول‌شویی یا فرار مالیاتی از سوی افراد سودجو نیز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به سابقه درخشان تبریز در فعالیت‌های خیرخواهانه، گفت: افزایش بی‌رویه موسسات خیریه در سال های اخیر نگرانی هایی را در میان مردم ایجاد کرده است و باید برای جلوگیری از کاهش اعتماد مردم به موسسات خیریه، دستگاه های متولی امر برنامه های یکسانی را در پیش بگیرند.

بدرشکوهی تاکید کرد: خوشبختانه تغییر رویکردی را در دستگاه های حمایتی و برخی موسسات خیریه موفق در کمک به نیازمندان مشاهد می کنیم و موضوع توانمندسازی نیازمندان و کاهش کمک های موردی و صدقه ای باید تقویت شود.

همچنین «محمد کلامی»‌ مدیرکل کمیته امداد استان در سخنانی بر ضرورت مردمی شدن فعالیت‌های حوزه احسان و نیکوکاری تاکید کرد و گفت: فقرزدایی باید در دستور کار قرار بگیرد نه اینکه با افزایش افراد تحت پوشش، تنبلی اجتماعی را پرورش دهیم.

وی افزود: هماهنگی در خدمت رسانی و کمک به مستمندان پیشنهاد خوب و مناسبی است که باید در بین مؤسسات خیریه به وجود آید، چراکه هم به نفع افراد تحت پوشش و هم به سود مؤسسات خیریه است.

 

کد خبر 842727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha