نمایشگاه کتاب فرصتی برای تعامل و تبادل اندیشه‌ها است

محمدپور بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی نمایشگاه و تبدیل آن به یک محل برای تعامل و تبادل اندیشه و داشته‌های فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در دیدار با رئیس بانک شهر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز مجموعه‌ی تاثیرگذاری از رویدادهای فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی شمالغرب، در واقع  تجلی تلاش‌های علمی و کارشناسانه‌ای است که همه ساله در جهت ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و پویایی حوزه نشر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  امسال در هفدهمین دوره‌ی نمایشگاه با اجتماع فرهنگ دوستان، ناشران و نویسندگانی که به معرفی توانمندی های خود می پردازند زمینه‌ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را فراهم می‌آوریم.

محمدپور افزود: برای اینکه مطالعه و کتابخوانی به یک فرهنگ و ضروررت تبدیل شود، برنامه‌های موثر، پویا و هماهنگی در طول سال از سوی اداره کل برگزار می‌شود که نمایشگاه کتاب را می‌توان مهمترین و شاخص‌ترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در همین زمینه برگزاری سالیانه نمایشگاه کتاب می‌تواند بهترین فرصت برای دوستداران اهل کتاب باشد تا زمینه ساز ورود افراد به مطالعه کتاب های علمی تر با سطح اطلاعات بالاتری شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی نمایشگاه و تبدیل آن به یک محل برای تعامل و تبادل اندیشه و داشته‌های فرهنگی تاکید کرد و با اشاره به جریان اقتصادی ایجاد شده در حوزه‌ فرهنگ و دیگر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی در استان همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز گفت: بخش‌های مختلفی از برگزاری نمایشگاه کتاب و رونق اقتصادی ایجاد شده؛ منتفع می‌شوند.

همچنین رئیس بانک شهر در این دیدار با اشاره به خدمات دهی گسترده این بانک به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی طی سال‌های اخیر، گفت: تلاش می‌شود بهترین و به روزترین خدمات بانکی به بیش از هزار ناشر کشور در این نمایشگاه ارایه شود.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از ۲۹ مهر تا ۴ آبان‌ ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

کد خبر 842736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha