خوشنویسان نقش عمده در نشر تفکر دینی داشته‌اند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: خطاطان و خوشنویسان در طول تاریخ، نقش عمده در نشر تفکر دین، تمدن و فرهنگ داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام‌ «حسین قدوسی» عصر امروز(۲۳ مهر) در بازدید از انجمن خوشنویسی تبریز، اظهار داشت: نقش میرعلی تبریزی، به عنوان واضع خط نستعلیق باعث شده، خوشنویسی، مرهون نقش هنرمندان تبریزی باشد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به این‌که خوشنویسی، از نخستین نمودهای فرهنگ اسلامی است، افزود: خطاطان و خوشنویسان در طول تاریخ، نقش عمده در نشر تفکر دین، تمدن و فرهنگ داشته‌اند.

وی با بیان این‌که ائمه اطهار خود کاتب قرآن کریم بوده اند، گفت: به طوری که حضرت علی‌(ع) مهم‌ترین کاتب قرآن بوده و اصحاب خود را همواره به کتابت زیبا تشویق کرده ‌است.

حجت‌الاسلام‌ قدوسی در پایان با تبریک هفته خوشنویسی تصریح کرد: خوشبختانه اساتید برجسته تبریزی، میراث‌دار گنجینه ارزشمند خط نستعلیق و دیگر خطوط اسلامی بوده‌اند و خدا را شاکریم که هنرجویان با استعداد انجمن، از موهبت این انجمن قدیمی برخوردارند.

همچنین «یونس نصیری»، رئیس انجمن خوشنویسان تبریز در این دیدار گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، در دوره‌های مختلف، از حامیان توسعه خوشنویسی بوده ‌است.

وی همکاری میان دو مجموعه را منجر به برگزاری همایش‌های خوشنویسی دانست و افزود: علی‌رغم پشتوانه برجسته هنری، متاسفانه انجمن خوشنویسان، فاقد یک محل ثابت و دائمی است.

کد خبر 843823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha