عملکرد ۱۱۸ درصدی موسسات کارآموزی آزاد در شش ماهه سال جاری

شاه محمدی از عملکرد ۱۱۸ درصدی موسسات کارآموزی آزاد در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

«سعید رضا شاه محمدی»، با اشاره به فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای در دو بخش آموزشگاه ها و موسسات دولتی و آزاد، از عملکرد  118درصدی موسسات کارآموزی آزاد در شش ماهه نخست سالجاری خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک،گفت: با همت و تلاش مدیران موسسات کارآموزی آزاد، 9 هزار و نهصد و پنجاه نفر دوره در قالب 1میلیون سیصد و پنجاه نفرساعت آموزش های مهارتی را در شش ماهه سال جاری فرا گرفتند.

 

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیان اینکه  این آموزش های مهارتی در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی بوده است، افزود:  این تعداد افراد، در دو بخش مرد و زن آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.

 

این مقام مسئول همچنین از فعالیت 280 موسسه کارآموزی در استان مرکزی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 243 موسسه فعال هستند.

 

وی از آموزش بیش از 3 میلیون نفر ساعت در مراکز آموزشی در نیمه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: این افراد آموزش های لازم را در مراکز آموزشی تحت پوشش و بخش خصوصی فرا گرفتند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده آموزش فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی افراد جامعه، اضافه کرد: مهارت آموزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی متاسفانه این مهم در جامعه ما مغفول مانده بود که به همت و تلاش آموزش فنی و حرفه ای این آموزش در حال احیا و با استقبال خوبی روبرو است.

 

شاه محمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آموزش ها در بخش دولتی شامل سیزده هزار و 246نفر دوره آموزش بوده است، گفت: این آموزش ها در قالب یک میلیون و هفتصد 775نفر ساعت در بخش های ثابت، سیارشهری، ندامتگاه ها،پادگان ها، بخش روستایی، صنایع و جوار دانشگاهی اجرایی شده است.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در بخش دولتی در رشته های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور ،سی ان سی، عمران، و ... برگزار شده است بیان کرد: درارائه آموزش های مهارتی در بخشهای صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری اداره کل استان موفق به تحقق اهداف آموزشی با بیش از 100 درصد شده است.

کد خبر 844899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha