اصلاح نگرش مردم یزد و استقبال ۵۰ درصدی از دانشگاه فنی و حرفه ای استان

دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با گسترش فعالیت های زیرساختی خود توانست استقبال ۵۰ درصدی بومی را در پذیرش دانشجو داشته باشد.

خبرگزاری شبستان- یزد:

امروز بحث پذیرش دانشجو و فارغ التحصیلی آنها به عنوان یکی از رویکردهای جامعه است زیرا آینده کشور و جامعه را به خوبی می تواند در دست داشته باشد.

دانشگاه فنی و حرفه ای، یکی از مراکزی است که در سال های گذشته توانسته به خوبی در زمینه استغال گام بردارد و پس از گذشت زمان رویکرد خود را در زمینه اشتغال حرکت دهد.

سال های گذشته شاهد حضور افراد از طبقه پایین در رشته های فنی و حرفه ای بودیم و رشته های آکادمیک به عنوان رشته طبقات بالا انتخاب می شد.

سید حیدر میرفخرالدین، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در نشست با خبرنگاران با اعلام خبر گفت: امسال یزدی ها حدود نیمی از دانشجویان جدیدالورود را تشکیل می دهند که این به معنی اصلاح نگاه مردم استان به رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای بوده است.

وی افزود: امروز خوشبتانه شاهدیم که دانش آموزان رتبه های برتر نیز در استان ماندگار می شوند و انتخاب استان یزد را در اولویت قرار می دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد ادامه داد: امسال یزدی ها حدود نیمی از دانشجویان جدیدالورود را تشکیل می دهند که این به معنی اصلاح نگاه مردم استان به رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای بوده است.

میرفخرالدین بیان کرد: هدف ما تربیت فارغ التحصیلان آچار به دست است.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد دارای 10 دانشکده فنی در استان است که دهمین دانشکده ما در شهرستان بافق آغاز به کار کرده است که پیشبینی استقبال مناسبی از این دانشکده داریم که از بهمن ماه پذیرش دانشجو داریم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد گفت: در این دانشکده هشت رشته پیشبینی شده است که از استان های اطراف نیز دانشجو پذیرش خواهد داشت.

میرفخرالدین بیان کرد: جذب حداکثری در سال جاری و استقبال بی نظیر مردم از دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از اخبار خوب ما است.

وی افزود: ورودی امسال ما 4 هزار و 200 نفر را رد کرده است و خوشبختانه نگرش مردم اصلاح شده و به کار رشته ها توجه دارند.

میرفخرالدین گفت: بیش از 4 هزار و 200 نفر در سال جدید دانشجوی قطعی داریم که خوشبختانه به نسبت بومی بودن آنها با مشکل خوابگاه روبرو نیستیم.

وی افزود: در دختران کمبود خوابگاه داریم که در دو مرکز دانشکده خود سعی کرده ایم با استفاده از امکانات دانشگاه آزاد این مشکلات را حل کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: ما نسبت به دو سال قبل 40 درصد افزایش پذیرش دانشجو داشته ایم.

میرفخرالدین گفت:  70 درصد کلاس های ما عملی است که سقف کلاس های ما 15 نفر است ولی کلاس های تئوری ما تا 40 نفر داریم.

وی افزود: 18 رشته به رشته های جدید دانشگاه اضافه کرده ایم که الان مجموع کدرشته ها 154 مورد است اما در این راستا ظرفیت های خود را کم کرده ایم که هر رشته ظرفیت 35 نفر را اعلام کرده ایم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: ما تنها دانشگاهی هستیم که مدرک فوق لیسانس را به عنوان عضو هیات علمی داریم اما این افراد بایستی آزمون مربوطه را بایستی داشته باشند و در این راستا نیز تعداد 89 رشته کاردانی و 65 کد رشته کارشناسی است

میرفخرالدین گفت: بیش از 50 هیات علمی داریم که به این آمار نیز اضافه می شود و تعداد آزمایشگاه های استان 79 مورد و تعداد کارگاه ها 136 مورد است و بالغ بر 215 کارگاه آزمایشگاه داریم.

وی افزود: طرح برند ملی یکی از طرح های ما است که سعی داریم با همکاری صنایع تولید داخلی را افزایش دهیم و در آینده نزدیک نیازها از ضنعت گرفته شده و آنها را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: رویکرد ما تنها روی صنعت نیست بلکه سعی داریم تا در کنار صنعت در زمینه فعالیت های حرفه ای نیز گام برداریم که نمونه آن رشته های هنری و فرهنگی است.

وی گفت: موازی کاری یکی از مشکلاتی است که ما سعی کرده ایم هم در واحدهای خود و هم در دانشگاه های استان این امر را رعایت کنیم.

 

کد خبر 845311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha