کاهش کتابخوانی منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

آقاپور گفت: یکی از عواملی که موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود،‌ کاهش کتابخوانی و کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه و همچنین عدم تناسب کتاب های موجود در جامعه با نیازهای روزمان است.

«معصومه آقاپور» در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: کتاب دروازه توسعه واقعی جوامع  است و اگر جامعه‌ای بخواهد در بخش سیاسی و فرهنگی توسعه یابد باید کتابخوانی را ترویج دهد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت؛ یکی از عواملی که موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود،‌ کاهش کتابخوانی و کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه و همچنین عدم تناسب کتاب های موجود در جامعه با نیازهای روزمان است.

وی در رابطه با اقداماتی که می‌توان برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی انجام داد، گفت: باید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه نهادینه کرده و محتوای کتاب ها را با فرهنگ روز منطبق کنیم. نسل جدید با توجه به فضای اینترنتی موجود فقط به دنبال شکار لحظه هستند و باید براساس ذائقه‌ی این نسل پویا و پرتحرک به تولید کتاب اقدام شود.

آقاپور در رابطه با اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده ناشران گفت: در اصلاحیه مصوبه مالیات بر ارزش افزوده، شاخه کتاب و روزنامه را از مالیات معاف کردیم تا قیمت آنها کاهش یابد. در کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص حمایت از قشر فرهنگی یارانه کاغذ همچنان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: باید کتاب های منتشر شده محتوایی داشته باشد که با شاخص ها و الویت‌های کشور منطق شود، همچنین باید برای ارتقای سطح سواد رسانه ای و سواد ملی برای نسل کودک و نوجوان تلاش‌های جدی انجام شود.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اهالی فرهنگ و کتاب مظلوم اند چراکه زحمت می کشند اما مشکلاتشان زیاد بوده و حامی ندارند؛ معتقدم صدای کتابداران درکنار فریاد های اقتصادی به گوش کسی نمی رسد.

آقاپور در پایان تصریح کرد: باید همراه با کتاب و کتابخوانی آموزش هایی نیز برای زنان خانه دار در رابطه با مسائل اقتصادی برگزار شود و همچنین دوره هایی برای مدیران جهت بروز کردن اطلاعات آنها تشکیل شود.

کد خبر 846537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha