پیامبر(ص) انسان‌سازی را از مسجد شروع کرد/ مسجد نقش محوری را در اجتماعات اسلامی دارد

سادات‌رضوی با بیان‌اینکه پیامبر اکرم(ص) مسجد را پایگاه همه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی حکومت قرار داده بودند، گفت: ایشان انسان‌سازی را از مسجد شروع کردند. همین امر لزوم حمایت مسئولان از مسجد را اثبات می‌کند.

«سید علی سادات رضوی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) بهترین الگو برای رسیدن به تعالی معنوی و محاسن اخلاقی است، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم، حضرت محمد (ص) را الگوی اخلاقی جامعه معرفی می کند و این موضوع به مسلمانان محدود نمی شود بلکه پیامبر اسلام الگویی برای همه بشریت هستند.

 

این مداح اهل بیت (ع) افزود: وجود پیامبر اسلام(ص) نماد وحدت امت اسلامی است و تمام کسانی که به نام اسلام اقدام به انجام اعمال غیر انسانی و خشونت آمیز می کنند، مطمئنا در معرض نسیم سراسر مهر و رحمت پیامبر اکرم(ص) قرار نگرفته اند.

 

وی در ادامه درباره جایگاه مسجد در سیره نبوی(ص) یادآور شد: پیامبر اسلام(ص)، مسجد را پایگاه همه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی حکومت قرار داده بود و از همین مرکز، انسان سازی را شروع کردند.

 

سادات رضوی با بیان اینکه مهمترین نقش مسجد، محوریت بخشیدن به اجتماع مسلمانان است، گفت: مسجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت است، پایگاه وحدت امت اسلامی و تمسک جمعی مسلمانان به حبل الله است بنابراین نباید با طرح مسئل اختلافی موجب تضعیف وحدت شد.

 

وی اضافه کرد: خداوند به دلیل اهمیت و فضیلتی که مسجد بر سایر مکان ها دارد، مسجد را به خود منسوب کرده و آن را متعلق به خود دانسته است. همین واقعیت نشان دهنده عظمت جایگاه مسجد در اندیشه اسلام است به طوری که جایگزینی از نظر اهمیت و شان ندارد.

 

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ درخشان اسلام همیشه مبدأ شکل گیری تحولات مثبت بوده اند، تاکید کرد: مطمئنا مساجد در کنار هیئت های مذهبی و حوزه های علمیه مراکز پیش برنده نهضت امام خمینی (ره) و عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بوده اند.

 

سادات رضوی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قدر و جایگاه مساجد در اداره جامعه از سوی مسئولان کشورمان به خوبی درک شود، آن گاه همچون سال های پیش از انقلاب اسلامی و دهه های 50 و 60 شاهد رونق این خانه های خدا در اجرای فعالیت ها در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی خواهیم بود.

 

کد خبر 846798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha