حضور در مجالس اهل‌بیت (ع) به فرد مؤمن نشاط می‌بخشد

حجت‌الاسلام واحدیان بیان کرد: شرکت در محافل و مجالس معرفت افزا، عزاداری و سوگواری اهل‌بیت (علیهم السلام) شادابی و نشاط به فرد مؤمن می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد واحدیان» در مراسم عزاداری و سوگواری دهه آخر ماه صفر المظفر که با حضور جمعی از مردم ولایت مدار اردکان در محل مجمع عاشقان بقیع این شهرستان برگزار شد؛ سلسله مطهر امامت و ولایت را سلاله و خاندانِ قدردان زحمات نوکرها، خادمان و گریه‌کنان درگاه خود خواند.

وی بابیان اینکه در روایات ذکرشده است که در عصر آخرالزمان برخلاف دوران تلخ عهدشکنی کوفیان، مردم بسیاری در مظلومیت سومین امام همام، حضرت امام حسین (علیه‌السلام) به عزاداری می‌پردازند اظهار داشت: کوچک‌ترین کارها در ساحت ائمه اطهار (علیهم السلام) توسط خودِ معصومین والامقام که کرم و بخشش زیادی دارند، پاداش و اجر داده می‌شود.

مسئول موسسه عشق به اضافه 3 شهرستان اردکان با اشاره به اینکه خطبه‌خوانی حضرت زین‌العابدین، امام سجاد (علیه‌السلام) در شام علیه یزید، دستگاه منحوس و حیله‌گر یزیدی را به معنای واقع کلمه رسوا کرد ابراز کرد: در حدیثی قابل تأمل از حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)؛ کشتی هدایت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) به عنوان کشتی وسیع‌تر و سریع‌تر ذکرشده است. وسعت زیاد کشتی هدایت حضرت اباعبدالله (ع) بدان معناست که افراد با دیدگاه‌های مختلف، مذاهب متفاوت و سبک زندگی گوناگون می‌توانند در محفل عزای سیدالشهدا (ع) شرکت کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب شکوهمند اسلامی، شهدای گمنام حفاظت از امنیت و شهدای معزز مدافع حرم؛ به خاطراتی شنیدنی از شهدای سرافراز دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس اشاره و اذعان کرد: بخشی از خاطرات قابل‌توجه نقل‌شده از این شهدای معظم نشان‌دهنده آن است که ائمه اطهار (علیهم السلام) و حضرت فاطمه الزهراء (سلام‌الله علیها) به دعاها و توکل‌های رزمندگان ما در جبهه‌های حق علیه باطل عنایت داشتند.

کارشناس مذهبی با تأکید بر لزوم مطالعه و تأمل آحاد و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در کتاب دارالسلام تصریح کرد: باید امور زندگی و بسیاری از سایر مسائل را به درگاه الهی و معصومین بسپاریم همان‌گونه که خداوند متعال نیز خطاب به خاتم‌النبیین، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمود که فعالیت‌های خود را انجام بده ولی از سپردن امور به درگاه الهی غفلت نکن.

وی در پایان با اشاره به اینکه حضور و شرکت در محافل، برنامه‌ها و مجالس معرفت افزا، عزاداری و سوگواری اهل‌بیت (علیهم السلام) شادابی و نشاط به فرد مؤمن می‌بخشد خاطرنشان کرد: حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) فرمودند که اگر فردی در جلسه روضه‌خوانی حضور و شرکت داشته باشد ما اهل بیت (ع) اجازه نمی‌دهیم که نشاط از قلب وی برود و دل اش بگیرد.

کد خبر 847658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha