مجلس در رأس مبارزه با فساداقتصادی باشد/ دشمنان باید خواب براندازی نظام را ببینند

آیت‌الله رمضانی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ما باید در رأس مبارزه با فساد اقتصادی، عدالت‌خواهی، عدالت‎محوری و امنیت‌خواهی در تراز نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» عصر امروز (یک‌شنبه، 5 آبان) در بیست و نهمین یادواره شهدای بالا چاف شهرستان لنگرود، اظهار کرد: رحلت پیامبر(ص) و قطع شدن وحی الهی در 28 صفر، بزرگ‌ترین مصیبت برای عالم اسلام است.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امنیت نظام اسلامی به برکت خون شهداست، افزود: شهدا بزرگ‌ترین کار را برای نظام و جامعه انجام دادند که در تاریخ ماندگار شد.

 

وی به شهدای برون‌مرزی مدافع حرم اشاره کرد و گفت: این شهدا از پاک‌ترین‌ها و بهترین فرزندان این سرزمین بودند که با اختیار این مسیر را انتخاب کردند.

 

آیت‌الله رمضانی در ادامه به آزار و اذیت پیامبر اسلام (ص) در طول 23 سال رسالت آن حضرت اشاره و تصریح کرد: هیچ پیامبری مانند حضرت محمد(ص)، به این میزان اذیت و آزار نشد.

 

وی به سیره پیامبر اکرم(ص) در کتاب سنن النبی علامه طباطبایی اشاره و خاطرنشان کرد: در این کتاب 800 روایت در قالب راه و روش پیامبر(ص) ذکر شده که دائم‌الفکر بودن، احساس مسئولیت، تحسین کار نیکو و تقبیح کار زشت از جمله آن است.

 

آیت‌الله رمضانی هدایت مردم به سمت بندگی خدا را از سیره پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: نشست و برخواست پیامبر(ص) با نام خدا بود و مهربان‌ترین مردم برای آنان بود.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) فخر فروشی نمی‌کرد و نسبت به نماز جدی بودند، تصریح کرد: همه مسلمانان باید سیره علمی و عملی پیامبر(ص) را مطالعه کرده و مطابق آن زندگی کنند.

 

وی به کشتار مسلمانان میانمار به جرم مسلمان بودن اشاره و تصریح کرد: کمک کردن حتی به غیر مسلمان از سیره پیامبر اسلام است و مردمی که از ما کمک می‌خواهند باید آنان را یاری کنیم.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب ما برای این بوده که به عدالت رسیده، با فساد مبارزه شود و عدالت تحقق پیدا کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی باید نمودی از انقلاب حضرت مهدی(عج) باشد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برخواسته از قیام عاشورا بوده و در مسیر معنویت و تمدن اسلامی است، افزود: جامعه اسلامی باید به این مرحله برسد که مردم در دورترین مناطق، طعم عدالت را بچشند.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه باید قوه قضائیه‌ای داشته باشیم که از هر جهت ملجأ باشد، افزود: همه مجموعه نظام باید در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند زیرا این مردم برای نظام اسلامی کم نگذاشتند و هر جایی که لازم بود حضور داشتند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به سخنان مقام معظم رهبری در مورد رشد کشور در بخش علمی و نظامی اشاره و تصریح کرد: آمارهای بین‌المللی هم نشان می‌دهد که نظام اسلامی تبدیل به قدرتی شده که جهان روی ما حساب باز کرده است.

 

*دشمنان از کشور مقتدر ایران واهمه دارد

وی افزود: امروزه نظام اسلامی در دنیا به عنوان یک کشور مقتدر است که دشمنان از آن واهمه دارند و این نشان از یک قدرت معنوی، علمی و نظامی است.

 

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: با وجود پیشرفت‌های نظامی و علمی اما در بخش عدالت، پیشرفت لازم را نداشتیم و باید تلاش کنیم و نگذاریم خیلی‌ها ناامیدی را در مردم ترویج کنند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات از زبان مسئولین برخی کلماتی بر می‌آید که حکایت از نوعی ناامیدی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه غرب بیشترین هزینه را برای ناامیدی ملت ایران و ملت‌های مسلمان انجام داده است، تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند مسیر نظام را به سمت براندازی ببرند که باید خواب آن را ببینند.

 

آیت‌الله رمضانی به وفاداری ملت ایران به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان قطعا به مقاصد شوم خود نمی‌رسند.

 

*اتحاد جماهیر اسلامی بزرگترین قدرت اقتصادی، نظامی و علمی دنیا را شکل می‌داد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه اگر 50 کشور مسلمان در کنار هم قرار می‌گرفتند، بزرگترین قدرت اقتصادی، نظامی و علمی دنیا را داشته و هیچ قدرتی به خود اجازه نفوذ نمی‌داد، تاکید کرد: دشمن کشورهای مسلمان را از هم جدا کرد و بین آنان تفرقه انداخت.

 

وی با اشاره به اینکه امروز عربستان در کنار رژیم صهیونیستی و واشنگتن می‌نشیند، مثلث شوم را تشکیل می‌دهند و برای ایران اسلامی نقشه می‌کشند، افزود: اگر اتحاد جماهیر اسلامی رخ می‌داد، با چالش‌های امروزه مواجه نبودیم.

 

آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: مشکلات کشورهای مسلمان در سه دهه اخیر سبب شد تا بیشترین قربانیان همین کشورها داشته باشند و با نام اسلام، مسلمانان را تکفیر کرده و سر آنان را ببرند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نگرانی پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال رسالت اشاره و تاکید کرد: رسول خدا(ص) اولین نگرانی در جامعه مسلمان را نفاق می‌دانند.

 

وی با اشاره به اینکه خدمتگزاران نظام اسلامی باید از صادقانه‌ترین افراد باشند، تصریح کرد: هر کسی که حرف می‌زند و عمل نمی‌کند و به فریب درصدد رأی گرفتن باشد، دارای نفاق است.

 

آیت‌الله رمضانی به انتخابات مجلس در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: از کاندیداها انتظار داریم که آنچه را که می‌توانند پیگیری کنند، وعده بدهند.

 

*کاندیداهای انتخابات مجلس وعده‌های عمل نشدنی ندهند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: کاندیداهای انتخابات وعده‌های عمل نشدنی ندهند که بعدا رأی بیاورند و پشت سرشان را نگاه نکنند و توجهی به خواست‌های مردم نداشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مجلس ما باید مقتدرترین مجلس جهان باشد، تصریح کرد: مجلس ما باید در رأس مبارزه با فساد اقتصادی، عدالت‌خواهی، عدالتمحوری و امنیت‌خواهی در تراز نظام اسلامی باشد.

 

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: افرادی که در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند غیر از تعهد و تدین باید تخصص لازم را داشته باشد و بتوانند در کمیسیون‌ها حرف بزنند و طرح و راهکار داشته باشند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در استان گیلان نیازمند نمایندگان کارآمد هستیم، تصریح کرد: نمایندگان باید در راستای رفع مشکلات زیرساخت استان تلاش کنند و ظرفیت بالای استان از لحاظ منابع انسانی را مورد توجه قرار دهند.

 

وی اظهار کرد: اگر استان‌های گیلان و مازندران به لحاظ رشد در بخش صنعت، کشاورزی سیر صنعتی و علمی خود را طی کنند، بسیاری از مشکلات کشور در این بخش حل می‌شود و نیاز به واردات نخواهیم داشت.

 

آیت‌الله رمضانی به مشکلات کشاورزان در فصل درو برنج اشاره و تصریح کرد: قیمت برنج در فصل درو نباید پایین بیاید و سبب فشار مضاعف به کشاورز شود و در این راستا دولت باید حمایت کند و نمایندگان نیز از کشاورزان دفاع کنند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه دغدغه پیامبر(ص)، فهم درست از قرآن است تاکید کرد: باید در آیات قرآن تدبر کنیم و بدانیم ارتباط عملی با قرآن این کتاب انسان‌ساز، ضروری است.

 

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز باید ارتباط و انس با قرآن را در جامعه پیاده‌سازی کنند، تاکید کرد: لغزش عالم یکی از مهمترین دغدغه‌های پیامبر(ص) بود.

 

*خواص جامعه خط مقدم جنگ اقتصادی و فرهنگی هستند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن اشاره و تاکید کرد: خواص جامعه به عنوان خط مقدم جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به نقش خود عمل کنند.

 

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه دشمن هر روز در آرایش جنگی است و باید راه‌های نفوذ را بدانیم، افزود: ما در کشور اختلاس و سوء استفاده‌هایی هم داشتیم ولی از رییس قوه قضائیه تقاضا داریم که مسیر مبارزه با فساد اقتصادی را با قدرت ادامه دهند و بدانند در این راه مردم پشتیبان هستند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)  به اجتماع میلیونی اربعین حسینی(ع) اشاره و تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی در اربعین حسینی(ع) امسال بیش از 20میلیون نفر حضور داشتند.

 

وی اذعان کرد: اربعین را نباید سطحی بگیریم بلکه یک نوع اجتماع نیروهایی است که در رکاب حضرت مهدی(عج) سربازی می‌کنند.

کد خبر 847242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha