نباید در زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کوتاهی شود

خادم عباسی بیان کرد: زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و تقدیر از خانواده‌های آنان، کمترین کاری است که نباید در این امر از جانب ما کوتاهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ جلسه شب خاطره با محوریت خاطره گویی از دوران هشت سال دفاع مقدس در مرکز تخصصی فقه و اصول حضرت فاطمه الزهراء (سلام‌الله علیها) شهرستان اردکان برگزار شد.

«مصطفی خادم ‌عباسی»، استاد حوزه و از رزمندگان سرافراز جبهه‌های حق علیه باطل در این نشست؛ کسب استقلال و آزادی ملت ایران را مرهون خون شهدای این مرز و بوم و ایثار خانواده‌های آن‌ها دانست و از طلاب حاضر خواست قدردان خون شهدا معظم و مجاهدت‌های فراوان آنان باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا با برپایی مجالس و محافلی با نام آن‌ها و احترام و قدرشناسی از خانواده‌های این عزیزان کمترین کاری است که نباید در این امر از جانب ما کوتاهی شود.

خادم عباسی که در چندین عملیات جنگ حضورداشته است با توصیف حالات و روحیات و معنویت هم‌رزمان خود، شهیدان را مردانی الهی و با اخلاص خواند و تأکید کرد: در جبهه جنگ، روابط بین فرمانده و فرمان‌بردار، نزدیک صمیمی بود و همه باهم برادر بودند.

استاد حوزه با توصیف خاطراتی از عملیات محرم در ایام نزدیک به سالگرد این عملیات، گفت: این عملیات در 10 آبان سال 61 با رمز یا زینب با فرماندهی شهید مهدی زین‌الدین انجام شد. از نشانه‌های الهی در امدادرسانی به مجاهدان فی سبیل الله، ظاهر شدن ابرهای باران‌زا و ریزش باران شدید در آغاز این عملیات بود؛ آن هم در شرایطی که هیچ‌کس احتمال آن را نمی‌داد و این رویداد باعث شد فرمانده و رزمندگان این عملیات با عدم توقف عملیات در آن موقعیت دشمن بعثی را غافلگیر و درنتیجه شکست دهد.

پیشکسوت عرصه ایثار بابیان خاطراتی از سردار شهید ذبیح‌الله عاصی زاده، فرمانده تیپ الغدیر یزد؛ وی را جوانی آرام، خوش‌رو، مهربان و درعین‌حال باصلابت و قاطع خواند و افزود: تصمیمات قاطعانه و مدبرانه این فرمانده جوان مسیر موفقیت در عملیات‌ها را هموار می‌کرد.

لازم به ذکر است که مهدی واحدیان، پژوهشگر باسابقه نیز در نشست دیگری در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء (س) اردکان، حفظ و نشر آثار ارزشمند شهدای والامقام را از وظایف پژوهشی طلاب دانست و به طلاب اردکانی پیشنهاد جمع‌آوری و نگارش خاطرات رزمندگان این شهرستان را داد.

کد خبر 846720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha