تکیه‌ بر ثروت‌های معنوی می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند

حجت‌الاسلام کمالی گفت: یکی از راه‌های مقاومت و ایستادگی در برابر اوضاع سخت تحریم، جنگ و... بهره‌مندی از ثروت‌های ارزشمند معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید کمالی» در مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) که با حضور گسترده آحاد و اقشار مختلف مردم در محل مسجد حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) محله مزرعه سیف شهرستان اردکان برگزار شد بر لزوم بهره‌مندی بیش از پیش از فیوضات این ایام روح‌بخش تأکید کرد.

وی بابیان اینکه افراد اگر به ارزش ثروت‌های خود توجه نداشته باشند، ثروت‌ها را از دست می‌دهند ابراز کرد: ابوذر غفاری که ازجمله صحابی خاتم‌النبیین، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و حضرت امام علی (علیه‌السلام) بود به دلیل صراحت در بیان به مناطقی همانند شام و ربذه تبعید شد اما به دلیل اتکا به ثروت‌های معنوی خود ازجمله محبت به مولای متقیان (علیه‌السلام) از مقاومت دست نکشید.

مدیر حوزه علمیه حضرت امام صادق (علیه‌السلام) شهرستان اردکان با اشاره به اینکه ما می‌توانیم با تکیه‌بر معنویات و ثروت‌های معنوی در مقابل مصائب، مشکلات و تنگناها بایستیم اضافه کرد: باید به دنبال بی‌نیازی درونی بود نه اینکه به دنبال بی‌نیازی از لحاظ رسیدن به پست و مقام باشیم چراکه در بسیاری از موارد با این کار دین خود را به خطر می‌اندازیم.

وی گفت: یکی از راه‌های اصلی برای مقاومت و ایستادگی در برابر اوضاع سخت تحریم، جنگ و... بهره‌مندی از ثروت‌های ارزشمند معنوی است.

فرمانده پایگاه استاد شهید دکتر مرتضی مطهری بسیج طلاب شهرستان اردکان به حماسه عظیم و باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اشاره و تصریح کرد: یکی از ثروت‌های قابل‌توجه معنوی شیعیان، حماسه اربعین است. کسانی که به این پیاده‌روی مشرف شده‌اند از فضای پرفیض آن بهره برده‌اند و کسانی نیز که جزء جاماندگان هستند چون دلشان پر از حسرت است از ثواب و پاداش بهره می‌برند.

لازم به ذکر است که قرائت زیارت اربعین و مداحی در رثای شهدای حماسه خونین کربلا ازجمله سایر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 844715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha