اخبار کوتاه فرهنگی، مذهبی از استان اردبیل

عضو جمعیت بانوان فرهیخته و فعال فرهنگ دینی استان اردبیل گفت: تحکیم بنیان خانواده از وظایف زنان در دفاع از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، ماهرخ اللهیاری، عضو جمعیت بانوان فرهیخته و فعال فرهنگ دینی استان اردبیل در همایش ولایت، به نقش زنان در دفاع از ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: حفظ شئونات اسلامی از سوی زنان در جامعه اسلامی و توجه کامل آنها به کانون گرم خانواده در کنار مسئولیت هایی که برای زن در اجتماع وجود دارد، در حمایت از ولایت فقیه بسیار مؤثر بلکه نقش اساسی دارد.


وی افزود: اگر می بینیم فاطمه زهرا (س) از اینکه کار منزل به او محول می شود بسیار مسرور می شود نه از این روست که این کارها سبک تر است، بلکه به این دلیل است که می داند وظیفه اصلی زنان حراست از محیط گرم خانواده است. جامعه ای که به خانواده بها می دهد، جامعه ای سالم است و می بینیم که همین کوثر وجود که عالم خلقت برای وجود او خلق می شود، در هر زمانی که لازم باشد در خارج از خانه به کارهای دیگر اجتماعی می پردازد و در دفاع از حریم اسلام تلاش می کند.

 

اللهیاری بر عمل به سیره ائمه معصومین (ع) در سلامت فردی و اجتماعی تاکید کرد و بانوان را به تاسی و تبعیت از رفتار حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت فقیه توصیه کرد.


* * *


محفل انس با قرآن ویژه بانوان به همت واحد خواهران اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد، در این شهرستان برگزار شد.


در این مراسم که بیش از 350 نفر از خواهران ولایت مدار و قرآن دوست حضور داشتند زینب محرمی از اساتید حوزه علمیه، ولایت را دژ محکم خواند و گفت: ولایت از رکن های اساسی دین اسلام است که در روایات نسبت به پذیرش و قبول آن سفارش شده است.


وی افزود: غدیر خم روز اکمال دین الهی و اتمام همه نعمت هاست و روزی است که پیامبر اکرم فریاد برآورد که الله اکبر که خداوند متعال از رسالت محمد و ولایت علی راضی و خشنود است.


قرائت قاری بین المللی، قرائت حافظ نونهال، اجرای تواشیح، مولودی خوانی از دیگر برنامه های اجرا شده در این محفل بود.

 

* * *


کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اردبیل، از توزیع ماهنامه شبستان اندیشه در استان اردبیل خبر داد.


علی د‍ژبانی با اعلام این خبر گفت: با هدف ارائه مطالب نوین فرهنگی، دینی، اجتماعی و به منظور ارتقای معلومات و آگاهی شبکه تبلیغی استان، ماهنامه شماره 39 شبستان اندیشه در بین روحانیان مستقر استان اردبیل توزیع شد.

 

وی به موضوعات این ماهنامه اشاره کرد و افزود: ماهنامه شبستان اندیشه کتاب تبلیغ دین حاوی بخش های مختلف از جمله مهارت تبلیغ، فیش تبلیغ، معارف تبلیغ، هویت طلبگی، فرهنگ و اندیشه و قفسه کتاب و.... بوده که به موضوعاتی مانند مبلغ و روش کلاسداری، ویژگی شناسی امام (ع) در زیارت جامعه کبیره و شیوه های مطالعه و پژوهش در موضوع امامت و... اشاره شده است.


پایان پیام/

کد خبر 84683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha