عدالت بهترین شاخص اجرای قانون است

آیت‌ الله رئیسی گفت: هر کس در هر مقامی و جایگاهی بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند مردم را مأیوس کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» شب گذشته نهم آبان در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امروز دشمن با تمام ظرفیت برای ضربه به نظام اسلامی ایران وارد میدان شده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اکنون تلاش می شود با وجود مشکلات متعدد دست به دشمن دراز نکنیم و دشمن نیز این موضوع را فهمیده که بدون شک با اراده ملت و مسؤولان در مقابل این فشارها ایستادگی خواهیم کرد.

وی با تأکید بر ترویج فضای امید در جامعه گفت: هر کس در هر مقامی و جایگاهی بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند مردم را مأیوس کند، در جهت راهبرد دشمن جرکت کرده است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: قطع یقین هر کس دانسته یا ندانسته با حرفش امید در بین مردم ایجاد کند، در راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده است. 

وی ادامه داد: پرونده‌هایی که دغدغه مردم بوده، شناسایی شده است و در سریع‌ترین زمان اقدام به حل آن ها خواهد شد و در این راستا باید دغدغه‌مندان را نیز در جریان کار گذاشت. 

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران اظهار داشت: برای حل مشکل بخش خصوصی باید ابتدا ساختار خصوصی سازی که با مشکلی جدی مواجه است، اصلاح شود.

وی با بیان این‌که قوه قضائیه، دولت و رسانه را در مبارزه با فساد در کنار خود می‌بیند، ادامه داد: هیچ کارآفرین، سرمایه‌گذار، صنعتگر و کاسبی آماده رشوه دادن به دستگاهی نیست و آنچه منجر به رشوه می‌شود، بروکراسی اداری و سخت کردن کارهای اداری است. 

رئیس قوه قضائیه، با بیان این‌که طولانی شدن روند امور اداری منجر به بروز فساد و پدیده شوم رشوه می شود، خاطرنشان کرد: این روند فرد را به سمت پیدا کردن آشنا و دادن رشوه سوق می دهد.

آیت الله رئیسی، با اشاره به اینکه عدالت بهترین شاخص اجرای قانون است، ادامه داد: فساد به معنای چوب لای چرخ تولید گذاشتن بوده و برخورد با آن به معنای هموار کردن رونق تولید است.

وی گفت: در ذات نظام، مبارزه با فساد است و این حرکت سیاسی و موسمی نبوده و هیچ مجلس، دولت و دستگاه قضایی نمی‌تواند در مقابله با فساد بی‌تفاوت باشد زیرا در شان یک مدیر نیست که در مبارزه با فساد بی‌تفاوت عمل کند و اصلا آن فرد مدیر نیست.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: بستن منافذی که منجر به فساد می‌شود، اولویت دستگاه قضا است، نباید هیچ مدیر کارگاه و کارخانه‌ای احساس کند که بدون پشتوانه است، البته توانمندسازی بخش خصوصی وظیفه اصلی دولت است.

کد خبر 848651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha