دعوت  به حضور حداکثری در انتخابات مجلس بدون دید جناحی توسط مبلغان

حجت الاسلام موسوی از اعزام 8 هزار مبلغ در دهه نخست محرم خبر داد وگفت:علاوه بر مباحث بیداری اسلامی و دشمن شناسی، دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس بدون نگاه سیاسی جناحی محور برنامه مبلغان است.

حجت الاسلام والسلمین سیدغلامعباس موسوی، مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره برنامه های این دفتر ویژه ایام عزاداری سالار شهیدان به خبرنگار شبستان گفت: محرم ماه حماسه، عزت آفرینی، احیای معارف قرآن، امر به معروف و نهی از منکر و بیدارگری در برابر بیدادگری است، از این رو بهترین فرصت برای تبلیغ آموزه های دین این ماه است که به موسم و بهار تبلیغ شهرت دارد.

وی تبلیغ و مبلغان را از عوامل اثرگذار بر جاودانگی فرهنگ عاشورا دانست و اظهار کرد: قطعا حضور علما و سخنرانان بر منابر تبلیغ دین نقشی بی بدیل در حضور جدی و پررنگ فرهنگ عاشورایی علی رغم گذشت ده ها قرن دارد، از این رو دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچون سال های گذشته امسال نیز اعزام مبلغان توانا و فعال را برای حضور در مساجد، تکایا، محافل و هیئات مذهبی در ماه عزاداری سیدالشهداء در دستور کار خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این مطلب که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از دیرباز استفاده از ظرفیت ماه محرم به عنوان بهار تبلیغ را اولویت کاری خود قرار داده است، تصریح کرد: امسال نیز مقرر است تا سقف 8 هزار مبلغ خواهر و برادر در دهه نخست ماه محرم به سراسر کشور اعزام شوند، که همسو با نیاز به توجیه و تبیین و نیز مهارت افزایی دانش تبلیغ، علاوه بر برگزاری همایش های استانی در قم، اصفهان و مشهد مقدس، همایش سراسری نیز دوم آذرماه با حضور شخصیت های برجسته در مدرسه فیضیه برگزار می شود.

 

تبیین چرایی واقعه کربلا توسط مبلغان دفتر تبلیغات
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: این مبلغان در محل اعزام خود در جلسات وعظ و خطابه شرکت کرده و علاوه بر برگزاری جلسات تبلیغ چهره به چهره و مشاوره های دینی مذهبی و اجرای برنامه های فرهنگی، چرایی و ابعاد اثرگذار واقعه تاریخی کربلا و قیام حسینی را برای مخاطبان تبیین می کنند.

وی درباره دیگر مباحث موردتاکید برای پرداخت در جلسات وعظ و سخنرانی دهه نخست محرم حسینی بیان کرد: بیداری اسلامی، دشمن شناسی، ولایت مداری که در اصحاب و انصار امام حسین (ع) موج می زند و از ریشه های اصیل انقلاب اسلامی ایران نیز به شمار می رود از دیگر مسائلی است که در این جلسات مورد تاکید و تبیین قرار می گیرد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: مردم باید با روشنگری های تبلیغی بدانند که خیزش های امروز مسلمانان که به بیدرای اسلامی شهرت یافته الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است که خود وامدار فرهنگ عاشورا و قیام تاریخی سالار شهیدان (ع) است.

 

دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات مجلس
وی با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی عنوا کرد: دعوت مردم به حضور حداکثری در این انتخابات و معرفی شاخص های مهم در انتخاب نمایندگان ملت متناسب با دید و نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با پرهیز از ورود به مباحث سیاسی جناحی از دیگر محورهای تبلیغ مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی در ایام محرم است.

حجت السلام موسوی ترویج روحیه ایثار و دشمن شناسی را از ضرورت های جامعه امروز خواند و ابراز کرد: بنابراین ضرورت دارد تا مبلغان با استفاده از فرصت مغتنم منابر وعظ و خطابه به ویژه در ماه محرم و دهه نخست آن که اقشار مختلف جامعه در جلسات عزاداری حضور می یابند به تبیین این مسائل بپردازند.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: آماده سازی هرچه بیشتر مبلغان برای تحقق اهداف مذکور منجر به انتشار کتاب سه جلدی "ره توشه راهیان نور" و نیز کتاب "واقعه کربلا" در میان مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شده است، علاوه بر این مسابقه ای نیز برای آنها برگزار می شود.

وی درباره راهکارهای تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای ارتباط بهتر و موثرتر با نسل جوان به منظور قابله با جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه آموزش های کاربردی به مبلغان در این راستا، به منظور ایجاد فضای مناسب شناخت دشمن و درک واقعه عاشورای برای جوانان جلسات تبلیغی چهره به چهره و نیز مشاوره های مذهبی برای آنها تدارک دیده شده است.

پایان پیام/

 

کد خبر 84908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha