شناخت خداوند تنها حفظ و قرائت قرآن نیست

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تدبر در قرآن اظهار کرد: شناخت خداوند تنها حفظ و قرائت قرآن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی مهم ترین هدف برگزاری مسابقات قرآن به جامعه است.


وی ادامه داد: گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم در عصری که قدرت‌های استکباری با تمام قوا به مبارزه با ارزش‌های معنوی پرداخته و سعی در اشاعه بی‌بند و باری و فحشا در میان جوانان دارند، امری مبارک و از الطاف الهی است.


وی تاکید کرد: انس جوانان با کلام الهی در جامعه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی روز به روز در حال افزایش است و مهم ترین و مؤثرترین حربه در برابر این هجمه فرهنگی محسوب می‌شود.


حجت الاسلام گرایلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تدبر در قرآن اظهار کرد: شناخت خداوند تنها حفظ و قرائت قرآن نیست.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: منظور از تأکید مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن این است که حفظ قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن بوده و در یک جامعه قرآنی شهر، اقتصاد، بهداشت، سیاست و فضای جامعه باید قرآنی باشد.


حجت الاسلام گرایلی خاطر نشان کرد: فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی محسوب می‌شود، لذا این مسابقات همه ساله طی مراحل شهرستانی، استانی، و کشوری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 85106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha