طرح موضوع چند همسری حرمت خانواده را از میان می‌برد

ابتکار گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که این کار را نادرست و به ضرر ازدواج دانسته اند، مکاتبه ای با رییس صدا و سیما داشته ایم تا حرمت خانواده ها نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «معصومه ابتکار» امروز(۲۰ آبان) در نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده در تبریز، با اشاره به اعتراض معاونت امور برنامه‌ریزی امور بانوان و خانواده ریاست‌ جمهوری به موضوع چند همسری، اظهار داشت: ما از روز اول به این مساله  اعتراض کرده ایم که چرا از رسانه ملی تبلیغ شده است.

معاون امور بانوان رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که این کار را نادرست و به ضرر ازدواج دانسته اند، مکاتبه ای با رییس صدا و سیما داشته ایم تا حرمت خانواده ها نگه داشته شود.

وی ادامه داد: با تیم قوی حقوقی و فقهی ۵ لایحه مهم به کمیسیون لوایح دولت ارایه شده است که لایحه مربوط به فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی هفته قبل از سوی شورای نگهبان ابلاغ شد که باید اجرایی شود.

ابتکار در ادامه سخنان خود به مصوبه مجلس شورای اسلامی پیرامون اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: معاونت امور بانوان دولت از این مصوبه حمایت کامل می کند و بر اجرایی شدن سریع آن تاکید دارد.

وی از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان در ۱۶ استان کشور خبر داد و یادآور شد: این سند در منطقه شمال غرب، استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان مصوب شده و تنها آذربایجان غربی باقی مانده که گامی مهم در جهت عدالت جنسیتی به شمار می رود.

ابتکار ادامه داد: معاونت امور بانوان ریاست جمهوری برای برابری دیه زنان و مردان در قانون مجازات اسلامی و احکام وحدت رویه ای که صادر شده، پیشنهاد کرده است از محل صندوقی؛دیه مساوی تامین شود.

معاون رئیس جمهوری افزود: برای اصلاح قوانین مربوط به طلاق نیز پیشنهاداتی از سوی امور بانوان ارایه شده که در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی است که امیدواریم در این خصوص نیز به جمع بندی خوبی برسیم.

وی با بیان این‌که سیاست دولت، قرار گرفتن ۳۰ درصدی پست های مدیریتی در اختیار زنان است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت، رقم ۱۳.۶ درصدی مدیران زن در سال ۹۶ به  ۱۸.۸ درصد در حال حاضر رسیده است.  
 

کد خبر 853131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha