همه ایران نگران زلزله‌زدگان آذربایجان است

ربیعی خطاب به مردم زلزله‌زده میانه با زبان ترکی گفت: تمام ایران و مسؤولان نگران شما هستند؛ مطمئن باشید کل ایران چشم شان به شما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی ربیعی» امروز(۲۰ آبان) در جمع زلزله زدگان روستای ورنکش شهرستان میانه اظهار داشت: وظیفه خود می دانیم؛ گرچه مصیبت جان باختگان قابل جبران نیست، اما سایر خسارت ها را در اسرع وقت جبران کنیم.

سخنگوی دولت با بیان این‌که برنامه های دولت در میان مدت و کوتاه مدت مقاوم سازی خانه ها است، خاطرنشان کرد: در این روستا تا حدودی این اقدامات به چشم می خورد و به همین خاطر آسیب کمتری دیده است.

وی با بیان این‌که بنیاد مسکن مقاوم سازی ها را در روستاهای کشور ادامه می دهد، افزود: قرار است دولت به ساکنان مقیم روستای ورنکش تسهیلات بلاعوض دهد، اعتباری که به عنوان وام های قرض الحسنه در ساخت و سازها پیش بینی شده، می تواند مشکلات زلزله زدگان را برطرف کند.

ربیعی ادامه داد: خاک برداری و آواربرداری در روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی شروع شده که به زودی به اتمام می رسد، از سوی دیگر جهاد کشاورزی نیز خسارت دام ها و دامداری ها بر اثر زلزله را جبران می کند.

وی گفت: بر اساس مصوبه جدید اشتغال و کارآفرینی، اعتباری نیز در این خصوص تخصیص یافته که بر اساس آن به فوریت تسهیلات داده می شود، اما آنچه که مهم است اینکه در چند روز آینده با توجه به سرمای شب روستا، مسئولان نسبت به گرمایش باید بیشتر توجه کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که گرمایش زلزله‌زدگان و کیفیت اسکان در اولویت دولت است، خطاب به مردم منطقه با زبان ترکی گفت: تمام ایران نگران شماست و مسؤولان هم همین طور؛  مطمئن باشید کل ایران چشم شان به شماست.

کد خبر 853135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha