همت عالی ستاد اجرایی فرمان امام در اسکان موقت زلزله‌زدگان

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) محل‌های اسکان موقت برای دام‌های مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد ترکمانه» امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت زلزله اخیر به اماکن دامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای اسکان موقت دامها در 20 نقطه در شهرستانهای میانه و سراب محلهای مخصوصی ایجاد می شود.

مدیرعامل بنیاد احسان یتیاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین دامهای روستائیانی را که احشام آنها در زمین لرزه اخیر تلف شده است در اختیار آنها قرار خواهد داد.

وی افزود: بر اساس اعلام جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، در 65 روستاي خسارت ديده از زلزله در 2 شهرستان ميانه و سراب در مجموع تعداد 320 اماكن دامي خسارت ديده و 995 رأس دام سبك و 351 رأس دام سنگين تلف شده است.

ترکمانه تامین لوازم خانگی آسیب دیدگان در زلزله، ارائه یکصد کانکس برای اسکان زلزله زدگان، اعزام کاروان سلامت برای ارائه خدمات درمانی، تامین ویلچر معلولان منطقه، اعزام کاروان امداد اجتماعی و فرهنگی برای تسکین آلام کودکان زلزله زده و توزیع لوازم التحریر برای دانش آموزان آسیب دیده در این زلزله را از برنامه های این ستاد در مناطق زلزله زده اعلام کرد.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: این ستاد از زمان وقوع زمین لرزه چادرهای امدادی و اقلام غذایی 72 ساعته به مناطق زلزله زده ارسال کرده و هم اکنون نیز روزانه 2 هزار پرس غذای گرم با راه اندازی آشپزخانه در شهرستانهای میانه و سراب توزیع می کند.

کد خبر 853236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha