آغاز اسکان موقت زلزله زدگان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: برای اسکان موقت زلزله زدگان اتاق امنی به مساحت حدود ۱۲ متر مربع در محل زندگی مردم زلزله زده ایجاد می شود.

«حافظ باباپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: در زلزله اخیر یک هزار و 500 تا 2 هزار واحد مسکونی و یکآغاز تعمیر خانه های آسیب‌دیده زلزله زدگان هزار و 500 واحد نگهداری دام آسیب دیدند که نیاز به تعمیر دارند و حدود 3 هزار واحد مسکونی نیز با تخریب بیش از 70 درصد نیاز به بازسازی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از 3 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی اماکن مسکونی و دامی آسیب دیده از زمین لرزه آذربایجان شرقی تخصیص یافته است ادامه داد: پس از مرحله امداد و نجات جمعیت هلال احمر بنیاد مسکن متولی اسکان موقت و در مرحله بعدی اسکان دائم زلزله زدگان است.

باباپور گفت: برای اسکان موقت زلزله زدگان اتاق امنی به مساحت حدود 12 متر مربع در محل زندگی مردم زلزله زده ایجاد می شود تا از آن هم برای اسکان موقت و هم نگهداری غلات و سایر مایحتاج کشاورزی استفاده شود.

وی افزود: اسکان دائم زلزله زدگان بعد از اسکان موقت آنان شروع می شود و این مرحله به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد، زیرا با توجه به کاهش دما به هنگام شب، در این مناطق امکان بتن ریزی و بازسازی واحدها وجود ندارد.

باباپور یادآوری کرد: دولت به ازای هر واحد تخریب شده 100 میلیون ریال تسهیلات طولانی مدت از بابت اجاره خانه برای اسکان موقت به هر خانوار اعطا می‎ کند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارگاه ها برای نصب اتاق امن در مناطق زلزله زده دایر شده است گفت: هم اکنون کار آماده سازی محل برای ایجاد اتاق امن آغاز شده و پس از حمل اسکلت های مورد نیاز، از فردا مرحله نصب آن ها آغاز می شود.

باباپور اضافه کرد: در صورت بهبود شرایط آب و هوایی کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده برای اسکان دائم زلزله زدگان اواخر بهمن یا اوایل اسفند امسال آغاز می شود.

کد خبر 853771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha