مردم و مسئولان بر بازار نظارت کنند/بی نظارتی مسئولین خیانت به نظام و رهبری است

امام جمعه راین با تأکید بر ضررورت و اهمیت نظارت همگانی بر بازار برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت کالا و خدمات ضروری تصریح کرد: آن مسئولی که نظارت بر بازار را زیر پا بگذارد خائن به نظام و رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین، حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، امروز(اول آذر) در خطبه های نماز جمعه؛ پذیرش اعمال انسان را منوط به ۴ نکته مهم از جمله تقوا و اخلاص دانست و گفت: در آیات متعدد قرآن و روایات آمده همانگونه که تقوا در رستگاری انسان موثر است در پذیرش اعمال او هم موثر است.
 



امام جمعه راین در این باره به آیه ۲۷ سوره مائده استناد کرد و سپس داشتن اخلاص را از ویژگی های نظام اخلاقی اسلام ناب محمدی دانست و در این باره به آیه آخر سوره کهف و آیه دوم سوره ملک اشاره کرد و جلب محبت مردم، انداختن حب او در دل مردم و آسان شدن انجام اعمال صالح را از نتایج داشتن اخلاص برشمرد.

 




وی در خطبه دوم نماز ابتدا به موضوع افزایش قیمت بنزین و به دنبال آن سوءاستفاده اغتشاشگران و ضربه به بیت المال اشاره و بیان کرد: در رابطه با موضع گیری مقام معظم رهبری نسبت به این مسئله، سه نکته قابل توجه است؛ اول اینکه چنانچه ایشان مخالفت صریح با طرح مزبور و دستور توقف می دادند، دو ایراد داشت؛ یکی اینکه با هدایت رسانه های استکباری حاکمیت دوگانه در کشور القا می شود و دوم بهانه دست کسانی می افتاد که می گفتند ما می خواستیم برای کشور کاری کنیم اما نگذاشتند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سیلمانی ادامه داد: ضمن اینکه سنگ بنای نادرستی گذاشته می شد که هر دولتی روی کار می آمد از رهبری توقع ورود به چنین مسائلی داشت.

 

 

 

وی افزود: نکته دوم این است اگر رهبری راه سکوت را انتخاب و از این موضوع عبور می کردند؛ چون قرار بود نمایندگان مجلس طرح  دو فوریتی را مطرح کنند، آتش اختلاف میان قوا شدت می گرفت لذا رهبری راه سوم که موافقت با اصل طرح و واگذاری جزییات به افراد کارشناس بود انتخاب کردند که اگر ایشان به میدان نیامده بودند و طرح را حمایت نمی کردند معلوم نبود چه می شود.

 

 


امام جمعه راین با بیان اینکه رهبری مسیر حکمت آمیزی انتخاب کردند و در این راستا ۴ مطالبه مهم داشتند از جمله اینکه از مسئولان امنیتی خواستند به وظیفه قانونی خود عمل کنند و اغتشاشگران را تحویل قوه قضاییه دهند که الحمدلله چنین هم شد؛ افزود: مطالبه ایشان از مردم این بود که با بصیرت و آگاهی، خود را از آشوبگران فاصله دهند و دیدید که سیل خروشان راهپیمایی های مردمی از زنجان شروع و به بقیه جاها رسید.

 

 

وی با اشاره به اینکه مطالبه ایشان از مسئولین مراقبت و نظارت بر بازار است؛ با تأکید بر اینکه مردم و مسئولان بر بازار نظارت کنند؛ اظهار داشت: مسئولی که در رابطه با این مطالبه رهبری، نظارت بر بازار را زیر پا بگذارد خائن به نظام و رهبری است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی حرکت رهبری را نمادی از شخصیت یک رهبر انقلابی، عقلانیت، بصیرت و مدیریت انقلابی دانست و سپس با اشاره به هفته بسیج؛ خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی در جهان معاصر مرهون امام خمینی است که هم پدر و هم معلم این تفکر و تشکل در عصر جدید است.

 

 

وی با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد: بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست؛ مجاهد است اما افراطی نیست؛ متدین و متعهد است اما متحجر و خرافی نیست؛ متخلق به اخلاق اسلام ناب است و ریاکار نیست.

 

 

امام جمعه راین با اشاره به اینکه اخلاص در عمل، خدامحوری، حضور در میدان های سخت و... از تفکر بسیجی است؛ اهمیت تفکر بسیجی در اقتصاد را که منجر به بالندگی می شود؛ مورد توجه قرار داد و گفت: به خاطر همین مختصات و تفکر امروز آثار این حرکت و برکت را در دنیا مشاهده می کنید که بسیاری از کشورها منطق مقاومت به خود گرفتند.

 

 

 

 

کد خبر 858005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha