بهره مندی 7900 خانواده خراسان جنوبی از نظام جامع آموزشی کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی از بهره مندی هفت هزار و 900 خانواده این استان از نظام جامع آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد اکبری، مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی، امروز ( 2 آذر) در همایش زن و تربیت خانواده، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی اهداف فراوانی را در راستای تحکیم بنیان خانواده ترسیم کرده است و تمامی دستگاه ها و ارگان ها مکلف هستند این اهداف را به سرانجام برسانند.

 

وی افزود: یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی تهیه امکانات لازم و برنامه ریزی مناسب برای تحقق اهداف عملیاتی است.

 

اکبری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام دینی و اسلامی است، اذعان کرد: رسالت امداد یک رسالت دینی و اسلامی و در راستای محرومیت زدایی است.

 

وی بیشترین رویکرد کمیته امداد را تحقق اهداف فرهنگی و هنری دانست و گفت: تحکیم خانواده و توجه به خانواده ابعاد مختلفی دارد که بیشترین آن در حوزه فرهنگی اشتغال ترسیم شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی حمایت و اشتغال سر فصل های مختلفی در امداد تعریف شده است، ادامه داد: تامین و تکمیل سه حوزه فرهنگی، حمایتی و اشتغال لازمه تحقق بحث تحکیم خانواده است.

 

اکبری خاطرنشان کرد: نظام جامع آموزشی خانواده در سال های اخیر با استفاده از تجارب گذشته و فطرت اندیشمندان و متفکران طراحی و در سال گذشته عملیاتی شد.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 140 هزار خانواده در کشور مشمول این طرح شده اند، افزود: همچنین در خراسان جنوبی هفت هزار و 900 خانواده مشمول طرح جامع نظام آموزشی قرار گرفتند.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 33 هزار خانوار در خراسان جنوبی تحت پوشش امداد هستند، تصریح کرد: بیش از 200 خانواده تحت پوشش مشاوران دینی و خانواده کمیته امداد قرار دارند.

 

اکبری با بیان اینکه در صدد هستیم تا پایان سال 90 ده درصد خانواده ها در حوزه فرهنگی به توانمندی برسند، خاطر نشان کرد: نزدیک به هشت هزار خانواده در استان مشمول طرح های اشتغال شناسایی شده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 85949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha