خدمات مرجعیت در عرصه سلامت اطلاع رسانی شود/دشمن به دنبال حذف روحانیت و مرجعیت است

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: دشمن به دنبال حذف روحانیت و مرجعیت در جامعه است که پیام این همایش علاوه بر تکریم، نشان دادن جایگاه روحانیت و مرجعیت در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه سلامت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» امروز (چهارشنبه 6 آذر) در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» گفت: مرجعیت و روحانیت همواره در فقرزدایی و کمک به بیماران پیشگام بوده و در راستای رفع مشکلات تلاش کرده است.
 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: خدمات بسیاری توسط علما و مراجع و همچنین حوزه های علمیه در عرصه بهداشت و درمان انجام شده که متاسفانه به خوبی اطلاع رسانی نشده است که توجه به این مسائل همواره دغدغه علما و مراجع بوده است.


وی بیان داشت: افراد و گروه های بسیاری انگیزه دارند تا در راستای تخریب حوزه و روحانیت تلاش کنند و در پیش از انقلاب رژیم ستم شاهی در این زمینه اقدام می کرد و بعد از آن نیز برخی در لوای انقلاب به فکر ضربه زدن به روحانیت هستند.


فاضل لنکرانی گفت: دشمن به دنبال حذف روحانیت و مرجعیت در جامعه است که پیام این همایش علاوه بر تکریم، نشان دادن جایگاه روحانیت و مرجعیت در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه سلامت است.


رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: دین و عقل در حوزه سلامت بشر تاکید های بسیاری دارد و دینی که به امر سلامت جسمی و بدن توجه نداشته باشد، یکی از اشکال وارده بر آن دین است.


وی با اشاره به اهمیت خدمت به جامعه در عرصه سلامت گفت: کسانی که در این زمینه قدم برمی دارند کار بسیار ارزشمندی را انجام می دهند و نزد خداوند ارزش و جایگاه بسیاری دارند.


آیت الله فاضل لنکرانی گفت: اسلام به گونه ای عمل کرده که در مورد خدمات رسانی به بیمارن فرقی میان مسلمان و غیرمسلمان نیست، که این نشان دهنده جایگاه و عظمت اسلام است.

کد خبر 860322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha