همایش ملی حوزه  های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم آغاز شد

همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم» با محوریت «دیدگاه های علوم قرآنی مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره)در قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش ملی «حوزه  های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم» با محوریت «دیدگاه های علوم قرآنی مرجع عالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) از دقایقی قبل در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آغاز شد.

 

در مراسم افتتاحیه این همایش قرار است،  آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیامی تصویری صادر کند و در ادامه مراسم آیات رضا استادی و فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

 

رونمایی از 12 جلد کتاب همایش به همراه گزارش دبیر علمی همایش و بیان  مقالات نیز بخش دیگری از برنامه های امروز است.

 

بخش عصرگاهی این همایش نیز همراه با برگزاری پنل های علمی خواهد بود که در پنل های «ظاهر و باطن، محکم و متشابه»، «اصول، مبانی و قواعدوتفسیر»، «اعجاز قرآن»، «جمع قرآن و قرائات» و «تحریف ناپذیری قرآن» اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از جمله حجج اسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، محمدعلی رضایی اصفهانی، علی اکبر بابایی، محسن قمرزاده و سید رضا مؤدب به ارائه بحث و نظر می پردازند.

 

برنامه اختتامیه این همایش نیز در سالن اجتماعات آیت الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار خواهد شد که در این بخش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به ایراد سخنرانی می پردازد و پس از گزارش پنل ها توسط دبیران، به صاحبان مقالات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

 

گفتنی است، نمایشگاه  پوستر چکیده مقالات و نمایشگاه کتاب آثار علمی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) ومرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هم در جنب این همایش برپا شده است.

کد خبر 872540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha