حقوق بشر با نگاه مادی نوشته شده است

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: تمام حکومت هایی که در دنیا شکل گرفته بر اساس نگاه مادی بوده و بر اساس نگاه مادی حقوق بشر نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «محمد جواد فاضل لنکرانی» امروز(پنجشنبه 28 آذر) در آیین اختتامیه همایش ملی جستارهای پژوهشی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: اسلام تنها دینی است که از سایر ادیان آسمانی جامع تر بوده و خاتمیت دین اسلام یکی از ادله جامعیت آن به شمار می رود.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) ادامه داد: دین جامع برای همه ابعاد بشر باید برنامه داشته باشد و اسلام به دنیا و آخرت بشر توجه شایانی داشته است.

 

آیت الله فاضل لنکرانی متذکر شد: تمام حکومت هایی که در دنیا شکل گرفته بر اساس نگاه مادی بوده و بر اساس نگاه مادی حقوق بشر نوشته شده و یکی از مشکلات اساسی این منشور نیز این مهم به شمار می رود که جای ارزش های دینی و معنویت در آن خالی است.

 

وی یادآور شد: حکومت های غیر اسلامی که در طول تاریخ  درحال شکل گرفتن است با هدف مادی بوده و لذا می بینیم که مشکلات زیادی در دنیا وجود دارد.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیه السلام) به روح تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: روح تمدن اسلامی به این مهم بر می گردد که بتوانیم برای بشریت برنامه داشته باشیم و راه کار استفاده از امکانات ارائه کنیم تا این امکانات در مسیر آخرت قرار گیرد.

 

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی که یک شعار پویایی انقلاب ما است ریشه آن در تحقق این مهم است، در انقلاب اسلامی مسئله جمهوریت و اسلامیت مطرح شده که بسیار حائز اهمیت است.

 

وی ابراز داشت: در طول چهل سال گذشته انقلاب و چله نخست انقلاب اگر آسیب شناسی کنیم متوجه می شویم راه حل بسیاری از مشکلات در تغییر نگاه ها نسبت به اهداف انقلاب اسلامی نهفته است.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیه السلام) متذکر شد: مسئولان اگر نتوانند رابطه دین و دنیا را تبیین کند نمی توانند کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران باشند، دانشگاه ها و مسئولان دولتی باید در آیات قرآن در خصوص دین و دنیا و آخرت تدبر داشته باشند.

 

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: آیات فراوانی در قرآن مربوط به دنیا و آخرت است و باید تدبر کنیم که چرا این همه آیات در خصوص دنیا و آخرت مطرح کرده است.

کد خبر 870062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha