سومین همایش فاطمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد

مراسم جشن انقلاب همراه با سومین همایش فاطمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با سخنرانی آیت الله فاضل‌لنکرانی و دکتر رفیعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم جشن انقلاب همزمان با سومین همایش فاطمی ویژه اساتید، دانش آموختگان و کارمندان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و خانواده هایشان عصر امروز(شنبه 26 بهمن) در این مرکز برگزار شد.

 

آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این مراسم حوزه علمیه و تحقیقات و پژوهش های فقهی آن را مصداق خیر کثیر دانست و گفت: وظایف طلاب بعد از انقلاب به مراتب خطیرتر، گسترده تر و بیش از گذشته است.

 

وی بیان داشت: اگر بعد از گذشت 20 سال یک خانم به همسر طلبه خود بگوید تو بعد از این همه سال تحصیل کجای دنیا را گرفته ای؟ یا بعد از این همه سال چه منصب دنیوی را به تو می‌ دهند؟ بزرگترین ضربه را به او زده است چون ارزش این علم و فعالیت در مراکز این چنینی با هیچ یک از مظاهر دنیوی قابل مقایسه نیست.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» در بخشی از این مراسم با اشاره به این که طلاق و جدایی ربطی به مسأله فقر ندارد، گفت: طبق آمار کمیته امداد، طلاق در بین این خانواده ها بین سه تا پنج درصد و در برخی خانوادهای ثروتمند بالای ۳۰ درصد است.

 

در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «حق» مشاور و کارشناس خانواده با بیان این که مسائل جسمی؛ روانی، فکری و اجتماعی انسان بر همدیگر اثر می‌ گذارند، گفت: زن و مرد و اعضای خانواده باید نسبت به این مسأله توجه جدی داشته باشند.

 

گفتنی است، در این مراسم که ده ها نفر از اساتید، طلاب و کارمندان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از قم، مشهد و شعبه های دیگر این مرکز حضور داشتند به 12 نفر از حاضران به قید قرعه کشی کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا شد.

 

همچنین در ابتدای این مراسم حاج عباس حیدرزاده مداح اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی، سرود خوانی و شعر خوانی در وصف حضرت زهرا(س) پرداخت.

کد خبر 894409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha