ائمه اطهار (ع) سرچشمه معنویت، اخلاق، ایمان و ارزش های انسانی هستند

احسانی، ائمه اطهار (ع) را سرچشمه معنویت، اخلاق، ایمان و ارزش های انسانی دانست و گفت: این عزیزان گوهران تابناکی هستند که بر تارک آسمان امامت و ولایت می درخشند و همگان را از آثار و برکات وجودی خود بهره مند می سازند.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان به مناسبت  ایام فاطمیه گفت: دختران و پسران  ایرانی باید برای فتح قله های رفیع پیشرفت، عزت و دستیابی به موفقیت های مادی و معنوی و کسب سعادت دنیا و آخرت بزرگان دین را الگوی خود  قرار دهند .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: ایران اسلامی پرچمدار حکومت دینی و الهی در عصر معاصر به شمار می رود و محبت بین مردم و اولیاء و اوصیای الهی ریشه در تاریخ و قدمتی دیرینه دارد.

 

وی اظهار داشت: ایام فاطمیه زمان و بستر مناسبی برای تبیین ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌(س) و آشناساختن جامعه با سیره و زندگی این بانوی بزرگوار است.

 

وی به ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت نه تنها به دلیل اینکه دختر نبی مکرم اسلام (ص) و یا مادر امام حسن و امام حسین (ع) از شخصیت برجسته ای برخوردار است بلکه به دلیل ابعاد شخصیتی خاص خود بی‌نظیر است چنانکه بسیاری از نویسندگان و دانشمندان در تعریف و تفسیر شخصیت این بزرگوار تعبیر « فاطمه، فاطمه است» را بکار برده‌اند.

 

احسانی با بیان اینکه تمامی خصوصیات بارز و ارزنده و متعالی در وجود آن حضرت نهفته است اظهار داشت: اگرچه ایشان ۱۸ سال و به روایتی ۲۸ سال عمر کردند ولی زمانی‌که از ایشان سخن گفته می‌شود گویی از شخصیتی سخن گفته می‌شود که قرن‌ها زندگی کرده و تمامی دوران‌ها را مشاهده کرده است.

 

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام (ص) موجب احیای جایگاه زن شده و به او حیاتی دوباره بخشید افزود: ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) مربوط به دوره و زمان خاصی نبوده و سیره و سبک زندگی ایشان متعلق به تمام عصرهاست، ایشان نه تنها در خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند الگویی نمونه و بی‌نظیر است بلکه در سایر عرصه‌ها نیز بی‌نظیر بوده و نمونه و اسوه‌ای شایسته برای جامعه است.

 

 

 

 

کد خبر 884866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha