انقلاب اسلامی دوران شکوفایی حوزه های علمیه است/ تخریب احکام الهی با بحث تساوی حقوق زن و مرد

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دوران شکوفایی حوزه های علمیه است، گفت: بیش از ۵۰۰ درس خارج در حوزه علمیه قم تدریس می شود و این نقطه قوت حوزه علمیه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «محمد جواد فاضل لنکرانی» امروز(چهارشنبه 27 آذر) در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی که در حوزه علمیه امام خمینی(رحمه الله علیه) گرگان برگزار شد، اظهار کرد: انسانی که حقیقت علم را چشیده باشد توجه به دنیا ندارد.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) ادامه داد: کسی که دنیا طلب باشد حتی در لباس روحانیت حقیقت علم را نچشیده و ارزش علم را درک نکرده است.

 

آیت الله فاضل لنکرانی متذکر شد: علم برای انسان تقوا می آورد و انسانی که درد دنیا ندارد عالم نیست.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) متذکر شد: حوزه ها و طلاب باید به سمت کشف حقیقت بروند و حقیقت در علم و در فهم کتاب خدا و در سیره ائمه اطهار(علیه السلام) و معصومین است.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) ابراز داشت: در دوران شکوفایی حوزه های علمیه قرار داریم، هیچ زمانی در تاریخ برای حوزه های علمیه مثل این دورانی که در آن قرار داریم پیدا نخواهیم کرد.

 

آیت الله فاضل لنکرانی یادآور شد:  علما در حوزه های علمیه در گذشته با مشکلات زیادی روبه رو بودند و به برکت انقلاب اسلامی این مشکلات در حوزه های علمیه وجود ندارد.

 

وی به گسترش ابعاد حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی روزی نیست که یک سوال جدید فقهی مطرح نشده باشد، تشکیل نظام اسلامی و حکومت اسلامی عامل مهمی برای طرح این سوالات و پاسخ به آن است.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) با بیان اینکه امروز فرصت تحقیق در علوم حوزی بسیار گسترده شده است، متذکر شد: بیش از 500 درس خارج در حوزه علمیه قم تدریس می شود و این نقطه قوت حوزه علمیه به شمار می رود.

 

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: قوی ترین مباحث فکری در خصوص مبانی داعش و سلفی در حوزه علمیه قوم ایجاد شده است، دنیا داعش را تا کنون از لسان افرادی می شنید که از خود داعش بودند و بخش کلامی حوزه علمیه  12 جلد کتاب مبانی فکری سلفی مطرح کرده است و این 12 جلد نیز به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

 

وی بیان کرد: در حوزه علمیه در بخش فقهی چندین سال است که فقه پزشکی مطرح شده است و در آغاز راه قرار داریم.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیه السلام) گفت: برخی بحث تبعیض جنسیتی را برای تخریب احکام الهی در جامعه مطرح کردند و کسانی بحث مساوات بین زن و مرد را بیان می کنند به دنبال این نیستند که حق زن در جامعه روشن شود.

 

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: بر موضوع تساوی زن و مردم حوزه پرداخته است و کسانی که به دنبال مساوات بین زن و مرد بودند بر اساس یک مبنای فکری غلط بود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر حوزه های علمیه را از انقلاب اسلامی بگیریم قطعا انقلاب ضربه خواهد خورد  و بحث مهمی در خصوص ارتباط بین جامعه و حوزه وجود دارد که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

 

کد خبر 869631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha