نیازمند یک حرکت جمعی و اندیشمندانه در حوزه های فرهنگ و هنر هستیم

جوروند با بیان اینکه نیازمند یک حرکت جمعی و اندیشمندانه در حوزه های فرهنگ و هنر از جمله تئاتر هستیم گفت: وظیفه و رسالت سخت و سنگینی که بر عهده هنرمندان تئاتر گذاشته شده، این است که آنها بتوانند راهنمای انسان به سوی تعالی و تقدس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «محمد جوروند» شب گذشته در آئین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک اظهار کرد: ما در مقطع خاصی از تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم که بدون تردید نقش بی بدیل فرهنگ و هنر در تثبیت اندیشه های قدسی نقش شکوهمندی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه جشنواره ها نمود حوزه فرهنگ و هنر هستند و در تثبیت این اندیشه اهمیت بسیاری دارند تصریح کرد: جشنواره های تئاتر به دو دلیل که جمع همه هنرها هستند و هم مخاطبان خاص و عام را با خود به همراه دارند می توانند نقش بسیار مهمی در این حوزه ایفا کنند.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت های جهادی اذعان داشت: حرکت های فرهنگی می توانند بخشی از حرکت های جهادی تلقی شوند و رسالت ما را در پیشبرد امور سخت تر خواهند کرد.

 

جوروند با بیان اینکه نیازمند یک حرکت جمعی و اندیشمندانه در حوزه های فرهنگ و هنر از جمله تئاتر هستیم افزود: همانطور که حرکت های مختلف در حوزه های مختلف صورت می گیرد اما متولیان حوزه اندیشه و تثبیت اندیشه و تفکر ساختاری در اختیار هنرمندان تئاتر از جمله نویسندگان و کارگردانان است و می توانند نکات مثبتی را در تفکر جامعه ایجاد کنند.

 

وی اضافه کرد: اینکه ما به فعالیت های مقطعی احساسی و زودگذر اکتفا کنیم نه جزء وظایف ماست و نه وظایف هنرمندان، اما وظیفه و رسالت سخت و سنگینی که بر عهده هنرمندان تئاتر گذاشته شده، این است که آنها بتوانند راهنمای انسان به سوی تعالی و تقدس باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ابراز کرد: این وظیفه حتی برعهده ما به عنوان مدیر اجرایی هم نیست به دلیل اینکه در حوزه های پشتیبانی خدماتی را در اختیار داریم و آنچه که بر عهده هنرمندان است به یقین سخت تر، باشکوه تر و ماندگارتر است.

 

وی خاطر نشان کرد: جامعه انتظار تولید فکر و اندیشه توسط هنرمندان را دارد و این درخواست باعث شده ما در جایگاهی قرار بگیریم که بتوانیم ناشر اندیشه، تفکر و خردورزی در جامعه باشیم.

 

جوروند عنوان کرد: لبیک گفتن هنرمندان به جشنواره ای که از آغاز به عنوان یک جشنواره ارزشی کار خود را شروع کرده و پایه و اساس آن تفکر شهدایی بوده و هم اکنون نیز در این مسیر قرار دارد بسیار حرکت ارزشمندی است.

 

وی با اشاره به رشادت های مردم اندیمشک و اهمیت و نقش آنها در دفاع مقدس یادآور شد: اندیمشک در حوزه های مختلف ظرفیت های متعدد و وسیعی دارد و ماندگاری آن طی ۲۵ سال دلایل متعددی دارد که شاید قسمتی از آن مربوط به شرایط خاص این شهرستان باشد.

 

کد خبر 861021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha