تربیت و بصیرت جامعه بدون ولی فقیه ممکن نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به موضوع تربیت و بصیرت در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد که تربیت و بصیرت جامعه بدون ولی فقیه ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آيت الله« محسن فقیهی» در نشست علمی تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب» که عصر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، در ارتباط با مسأله تربیت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابراز داشت: در اسلام بحث تربیت ارزش زیادی دارد از این رو رهبر معظم انقلاب نیز به این مسأله پرداخته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تربیت و بصیرت را دو رکن اساسی در اسلام برشمرد و گفت: در قرآن کریم و همچنین در میان روایات اسلامی نیز به این موضوع پرداخته شده است یعنی این که همه مردم باید در مسیر صحیح تربیت شوند.

استاد حوزه علمیه قم تزریق بصیرت در میان مردم را موجب نزدیک شدن جامعه به اهداف متعالی اسلام دانست و گفت: البته در اسلام هیچگونه اجباری وجود ندارد و مردم باید با علم و اختیار خودشان تربیت شوند و بصیرت پیدا کنند.

وی عنوان کرد: مسلما برای تربیت شدن افراد در جامعه ما به مربی نیاز داریم که ابتدا خودسازی کرده باشد و بعد به راهنمایی و هدایت مردم بپردازد، مربی در جامعه اسلامی کسی است که از همه داناتر و از همه بیشتر اهل عمل به وظایف باشد.

آیت الله فقیهی اضافه کرد: این مسأله مختص دین اسلام نیست بلکه  در همه جوامع و در بین همه ادیان و مذاهب، بهترین و عالم ترین و عامل ترین فرد به فرد قانون اساسی کشور ریاست و مدیریت عمومی مردم را بر عهده می‌ گیرد.

وی قانون اساسی در کشور را همان قانون اسلام دانست و افزود: ما رهبر معظم انقلاب را اعمل و اعلم به قانون اساسی می‌ دانیم که در کمال علم و اجتهاد و فقاهت، قانون اساسی را خوب می‌ داند و مصادیق آن را خوب می‌ شناسد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: به نظر می‌ رسد در فرمایشات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع بصیرت و تربیت توجه زیادی شده و به کرات به این مسأله تذکر داده شده است و اصولا ولایت فقیه بالاترین مربی جامعه است.

کد خبر 861475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha