لزوم برگزاری کارگاه های تخصصی آموزش مبانی بیانیه گام دوم انقلاب

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که عناوین گسترده و مهم زیادی از بیانیه گام دوم انقلاب قابل استخراج و تبیین برای نسل امروز است، بر لزوم برگزاری کارگاه های تخصصی برای آموزش مبانی این بیانیه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی» در نشست علمی تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب» که عصر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، رسالت اصلی حوزه های علمیه در قبال بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین علمی جنبه های مختلف آن دانست و افزود: همه باید از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه استفاده کنیم.

رییس انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه با اشاره به سه اصل بسیار مهم عزت، حکمت و مصحلت در بیانه گام دوم انقلاب اسلامی یادآور شد: اگر به این سه اصل اهمیت داده می شد خیلی از حوادث و مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد پیش نمی آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که عناوین زیادی را می‌توان از بیانیه گام دوم انقلاب استخراج کرد، یادآور شد: عناوینی مانند انعطاف، عدم انفعال، عدم تحجر و اصول گرایی، مدیریت جهادی و پیشرفت، توسعه عدالت، تجربه  و جوان گرایی را می توان از بیانیه استخراج کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اضافه کرد: من پیشنهاد می دهم جلسات متعددی در این زمینه برگزار شود و لازم است در دروس حوزوی نیز این بیانیه به جدیت دنبال شود و کارگاه ها و کلاس آموزشی نیز در این راستا برگزار شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که محور سخنان رهبر معظم انقلاب در این بیانیه  انقلاب فرا نظام است، خاطرنشان کرد: تنها انقلاب ایران است که فراتر از یک نظام به انقلاب توجه می‌شود در حالی که چنین چیزی در انقلاب دیگر از جمله انقلاب کبیر فرانسه یا سوسیالیسم شوروی به هیچ عنوان دیده نشد و همین مسأله زمینه نابودی آنها را فراهم کرد.

وی نظام ایران را نیز نظامی فراحکومتی خواند و گفت: نظام وسیله ای برای اجرا شدن اهداف بلند انقلاب است؛ اگر به بیانیه گام دوم توجه شود روح آن همان انقلاب فرا نظامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب ابتدای بیانیه را با تمدن سازی شروع  و در آخر نیز سبک زندگی را معرفی کرده است که نشان می دهد دیدگاه ایشان انقلاب فرا نظام است که به دنبال آن تمدن سازی ایجاد می شود و می خواهد سبک زندگی نوینی به جهان معرفی کرده و آن را بسط و گسترش بدهد.

کد خبر 861504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha