عدالت و مبارزه با فساد زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عدالت و مبارزه با فساد زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر لزوم عدالت و همچنین پاکدستی مدیران و مسؤولان تأکید شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی‌خراسانی» در نشست علمی تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب» که عصر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، با بیان این که عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند، به تبیین این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، فساد در همه عرصه ها توده چرکین نظام ها و انقلاب ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فساد در بدنه حکومت زلزله ای ویران گر و ضربه زننده به مشروعیت آن است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب  بر این عقیده اند که در جمهوری اسلامی کسب ثروت مشروع است، ولی ویژه خواری و مدارا با فریب گران اقتصادی که همه به بی عدالتی می‌ انجامد هرگز پذیرفتنی نیست.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بیانیه گام دوم از مزایا و امتیازات مهمی برخوردار است، گفت: به عقیده من بحث اصلی در این بیانیه همان عدالت و مبارزه با فساد است، چراکه می دانیم عدالت یک گرایش عمیق و ریشه دار بشری است که در فطرت انسانیت نهفته است.

وی تصریح کرد: اسلام هم بر عدالت در همه شعب تأکید و توصیه کرده است ولی بحث ما در خصوص عدالت همه جانبه یا عدالت پایدار اجتماعی است؛ عدالت در این حوزه اصلی ترین زمینه ساز تحقق تمدن عظیم و یا نوین و یا مهم اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که معنای عدالت در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی بیان شده است یادآور شد: عدالت برای مسؤولان پاکدستی، پاک زبانی، پاک چشمی و پاک شکمی است و نتیجه آن هم این است که اداره جامعه، واگذاری و پذیرش مسؤولیت ها باید بر اساس شایستگی ها، لیاقت ها، دانایی و توانمندی ها صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه تأکید کرد: در جامعه باید هر کسی به فراخور دانایی و توانایی مسؤولیت را برعهده بگیرد و فراهم کردن زمینه رشد برای همه بر اساس عدالت ضرورتی غیر قابل انکار است؛ فریاد بیانیه گام دوم این است که ما با جایی است که باید می‌ رسیدیم فاصله داریم و در عرصه عدالت آنچنان که باید و شاید رشد نکرده ایم هرچند در زمینه های مختلف رشد چشم گیری داشته ایم.

کد خبر 861492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha