همدان با هم افزایی دستگاه‌ها گام های موثری در پیشرفت عدالت در استان برداشته است/ افتتاح هزار و ۶۰ پروژه در استان همدان همزمان با هفته بسیج

مجیدی گفت: در راستای انجام ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور؛ سهم استان همدان هزار و ۴۰ پروژه بود که توانست هزار و ۶۰ پروژه را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان، «مظاهر مجیدی»، امروز (پنج شنبه)، 7 اذر ماه در آئین افتتاح سراسری 6 هزار و 155 پروژه عمرانی از طرح ۴۰ هزار پروژه در اجتماع ۱۰ هزار نفری بسیجیان همدان گفت:همدان دارای ارزش تاریخی وگذشته بسیار با شکوه مدنی و علمی است.

فرمانده سپاه استان همدان افزود:این استان حداقل ۳ هزار و۱۰۰ سال سابقه تاریخی دارد، در دوران اسلامی، شهر همدان مرکز شکوفایی تمدن اسلامی محسوب می‌شد.

وی اضافه کرد: گذشته علمی این شهر جز نمونه‌های کم نظیر کشور است در این شهر تعداد بی شماری از دانشمندان برجسته همچون بوعلی سینا؛ عین القضات؛ بدیع الزمان همدانی؛ رشیدالدین فضل الله؛ باباطاهر و ... وجود داشته است.

مجیدی ابراز کرد: نقش آفرینی مردم همدان در تاریخ معاصر پیش از انقلاب و دوران انقلاب بنام سید جمال الدین اسدابادی در دنیا به عظمت معروف است؛ سید محمد طباطبایی یکی از ۲ رهبر مشروطه در تهران نیز از همدان بوده است.

وی ادامه داد: دوران انقلاب اسلامی شهدای نامداری همچون مفتح؛ قدوسی؛ حیدری؛ آیت‌الله مدنی و ... از این خطه برخاسته‌اند؛ علاوه بر آن همدان در دوران دفاع مقدس پشتیبان کننده جبهه دفاع را برعهده داشته و چه آسیب‌ها که به خود ندید به گونه‌ای که تقریبا ۳۰۰ حمله هوایی به همدان شد اما مردم همدان با جان؛ مال؛ جوانان؛ غیرت دینی و حضور سیاسی خود در برابر دشمن ایستادند.

فرمانده سپاه استان گفت: در دوران دفاع مقدس لشگر ۳۲ انصارالحسین؛ بسیج، سپاه و سایر نیرو های مسلح در همدان، بیش از ۸ هزار شهید و ۱۷هزار جانباز و هزار آزاده در پرونده خود جای داده است.

وی عنوان کرد: در دهه چهارم انقلاب مردم شریف همدان ضمن حضور همه جانبه در همه عرصه‌ها به ویژه در خنثی نمودن توطئه‌های دشمن با تحمل فشار‌های اقتصادی؛ صبر و نجابت خود را به منصه ظهور گذاشته و موجب ناامیدی دشمنان شدند چنانچه رهبر در بیانات اخیر خود فرمود این توطئه عمیق؛ وسیع و خطرناکی که آن همه پول خرج شده بود در یک بزنگاه با حرکت مردم نابود شد.

مجیدی با اشاره به اینکه این هفته حقیقتا اوج شکوه و عظمت ایران بود گفت: استان همدان نماد هماهنگی و هم افزایی بین مسئولین و دستگاه‌های اجرایی و قضایی و نمایندگان مجلس و نیرو‌های مسلح است به گونه‌ای که با وفاق و همدلی گام‌های موثری در پیشرفت و عدالت در استان برداشته شده است.

وی ابراز کرد: در راستای انجام ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور؛ سهم استان همدان هزار و ۴۰ پروژه بود که توانست هزار و ۶۰ پروژه را انجام دهد که می‌توان به ۳۲ پروژه عمرانی؛ آموزشی؛ احداث و مرمت مدارس انتقال آ ب شرب و ... اشاره کرد.

مجیدی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۸ استان همدان به عنوان معین استان گلستان انتخاب شد که همدان ۴۰ روز پشتیبانی در آن استان سیل زده را برعهده داشت، طی آن ۵۰۰ پروژه به سپاه استان واگذار شد که ۲۳۳ واحد تعمیر و بازسازی و ۱۸۷ پروژه احداث بود که ۵۰ درصد آن انجام شده و ۵۰ درصد دیگر تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

مجیدی گفت: در حاشیه مراسم با کمک کمیته امداد و بهزیستی ۲۰۰ سری جهزیه تهیه شد همچنین سهم استان همدان راه اندازی ۵۹۷ صندوق قرض الحسنه بود که از این تعداد ۵۷۰ صندوق در راستای اشتغال زایی در استان راه اندازی شد.

کد خبر 860708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha